Általános szerződési és felhasználói feltételek

A webáruház üzemeltetője

A https://meheszetikellekek.hu/ internetcímen elérhető webáruházat az

JaHan s.r.o.
Cégjegyzékszám: 24816191 - C 176911/MSPH Prágai Városi Bíróság
Adószám: CZ24816191
Székhely: 14000 Praha, Jaurisova 515/4
Üzleti tevékenység helye: 14000 Praha, Jaurisova 515/4
Telefon: +420 724 937 999
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Webhely: https://www.meheszetikellekek.hu/

(a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.

Szolgáltató bankszámla adatai:
Számlavezető pénzintézet: Deutsch Bank, Sparkasse Oberlausitz- Niederschlesien

IBAN: DE46850501000234907380
SWIFT: WELADED1GRL
A számlát EUR-ban vezetik

 Ügyfélszolgálat

A Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak a Szolgáltató ügyfélszolgálatához:

Telefonon

Telefonszám: +420 603 978 312 – a hívás nem kerül felszámításra!

Elérhető hétfőtől péntekig 09:00 és 15:00 óra között.

E-mailben

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A magyar jogi szabályozás

A webhelyet üzemeltető Szolgáltató Csehországból nyújtja szolgáltatását, amely Magyarországra irányul. E szerződés és a szolgáltatás nyújtására, valamint a Szolgáltatóra és a Felhasználókra a magyar és az európai jogszabályok vonatkoznak, különösen:

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a belső piacon belüli vevők területi alapú korlátozásainak és megkülönböztetésének megszüntetéséről és más, az EU-országokban működő vállalkozások közötti korlátozásokról, továbbá az e rendelettel módosított irányelvekről,
Az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
A 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemben,
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésekkel kapcsolatban,
A 373/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet az árueladási és szolgáltatásnyújtási szerződések részletes szabályairól,
Az 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról,
A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a szerződéses szavatosságról és jótállásról,
Az 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról,
Az 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól.

A szerződési feltételekben szereplő időpontok és időintervallumok közép-európai idő szerint értendők.

A szerződési feltételekben szereplő munkanapok, munkaszüneti és ünnepnapok magyar munkanapokat, munkaszüneti és ünnepnapokat jelölnek.

 

Általános szerződési és felhasználói feltételek hatálya és felek

Jelen szerződési feltételek a webhelyen elérhető szolgáltatásokra, valamint a webhelyen működő webáruházból megrendelhető termékek adásvételére vonatkoznak.

A szerződés felei:

Szolgáltató, mint a webhely üzemeltetője és a termékek eladója.

Felhasználó, mint a webáruházból terméket megrendelő vásárló, valamint a webhely weboldalait meglátogató személy. A Felhasználó lehet jogképes természetes és jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, ideértve a külföldi jogalanyokat is, amennyiben elfogadja és elfogadottnak tekinti e szerződési feltételeket, és kötelezőnek ismeri el. Ennek keretében a szerződést kizárólag cselekvőképes és korlátozottan cselekvőképes személyek köthetik a Ptk. rendelkezései szerint.

A szerződési feltételek a webhelyen történő közzétételüktől hatályosak és határozatlan ideig érvényesek.



Távollévők közötti, elektronikus úton kötött szerződésekre vonatkozó általános tájékoztatás

A webáruházban elérhető termékek lényeges tulajdonságairól a Felhasználó a megrendelés előtt tájékozódhat a webáruház termékoldalain.

A Szolgáltató kizárólag termékeket forgalmaz a webáruház felületén, más szolgáltatásokra nincs lehetőség.

A szerződés nyelve magyar.

A webhelyen leadott megrendelések az ajánlati kötöttséget kiváltó írásmóddal tett jognyilatkozatnak minősülnek, és a Felhasználót fizetési kötelezettség terheli.

A Szolgáltató köteles az megrendelés beérkezését elektronikus úton azonnal visszaigazolni. Abban az esetben, ha a visszaigazolás 48 órán belül nem érkezik meg a Felhasználóhoz, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, nem kerül rögzítésre, és későbbi hozzáférhetősége nem biztosított.

A Szolgáltató nem követ el magatartási kódex szerinti kötelezettségszegéseket, ezért magatartási kódex nincs rendelkezésre áll.

Felhasználó a megrendelés előtt tájékoztatást kap az aktuális szállítási díjakról és esetleges korlátozásokról, valamint a rendelkezésre álló fizetési módokról.

A szerződési feltételeket és a tájékoztató dokumentumokat a Felhasználó a megrendelés visszaigazolásakor csatolt dokumentumként megkapja e-mailben, az aktuális tartalommal. Ezen kívül a Felhasználó a szerződési feltételeket és tájékoztatókat a webhelyen található link segítségével letöltheti és kinyomtathatja, és mindig hozzáférhetők a webhelyen az aktuális állapotban.


Regisztráció

A regisztráció ingyenes.

A regisztrációhoz a Felhasználónak a "Fiókom" gombra kell kattintania, majd meg kell adnia az e-mail címét az "E-mail cím" mezőben. A regisztráció véglegesítéséhez a Felhasználónak el kell fogadnia a jelen szerződési feltételeket és be kell jelölnie az adatkezelési nyilatkozatot, majd végül kattintania kell a "FIÓK LÉTREHOZÁSA" gombra.

A regisztráció érvényesítéséhez a Felhasználónak valós adatokat és elérhetőségeket kell megadnia. Ha kiderül, hogy hamis adatokkal történt a regisztráció, a Szolgáltató jogosult törölni a regisztrációval kapcsolatos profilt. Ebben az esetben a Szolgáltató nem vállal felelősséget a lehetséges következményekért.

A Szolgáltató jogosult törölni a regisztrációt bizonyos okokból, anélkül, hogy bármilyen kötelezettsége lenne a következmények miatt. Ez előfordulhat, ha a Felhasználó rosszhiszeműen használja a webhelyet, vagy megsérti a jelen szerződési feltételeket.

A regisztráció törlése a már teljesített megrendeléseket nem érinti. Ha a fenti okok miatt a Megrendelő nem teljesítheti a megrendelést, és a felhasználó már fizetett, a Szolgáltató visszatéríti a felhasználó által fizetett összeget. Ha a Felhasználó magatartása kárt okozott a Szolgáltatónak, jogosult a kárösszeget levonni a visszatérített összegből.

A Felhasználó bármikor kezdeményezheti regisztrációjának törlését azáltal, hogy e-mailt küld a Szolgáltatónak. A Szolgáltató 10 napon belül feldolgozza a kérelmet és végrehajtja a regisztráció törlését.

A Felhasználó regisztrációjának törlését szükségessé tehetik a Felhasználó adatainak törlését vagy az adatkezelési korlátozást kérő kérelmei. Erről a Felhasználónak részletes tájékoztatót ad az adatkezelési tájékoztatóban.

A regisztráció törlése nem érinti a Felhasználó által korábban leadott már teljesített megrendeléseket.

A felhasználói hozzáférési adatok (beleértve a jelszót is) biztonságáért a Felhasználó felelős. Ha a Felhasználó észleli, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik fél ismerhet hozzá, azonnal meg kell változtatnia a jelszót. Ha feltételezhető, hogy a harmadik fél visszaél a jelszóval, a Felhasználónak azonnal értesítenie kell a Szolgáltatót.

A Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy mindig időszerűek, teljesek és valósak legyenek.

Ha a Felhasználó elfelejti a jelszavát, lehetősége van új jelszó beállítására a Szolgáltatónak történő értesítés után.

 

A termékek aktuális árát a webáruházban található termékoldalakon lehet megtekinteni.

A termékek árai bruttó fogyasztói árak, tehát tartalmazzák az összes adót.

Az árak mindig forintban (HUF) értendőek.

A vételár nem tartalmazza a szállítási költséget.

Szolgáltató nem számít fel külön csomagolási költséget.

A visszaigazolásban a megrendelés teljes összege, beleértve a vételárat és egyéb esetleges költségeket is, látható.

Szolgáltató fenntartja magának az jogot, hogy módosítsa a webáruházban látható termékek árait. Az árváltozás nem érinti a már megrendelt termékek árát, amelyről a megrendelés visszaigazolásában szerepel.

Ha a webhelyen nyilvánvaló tévedés miatt hibás ár kerül feltüntetésre (pl. "0" vagy "1" Ft-os ár, vagy rendkívül alacsony vagy magas ár), akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, és a hibás árú termékre vonatkozóan nincs érvényes szerződés. Szolgáltató felajánlhatja a helyes áron történő értékesítést, amely esetben a Felhasználónak lehetősége van az új rendelés leadására a helyes áron. A Felhasználó által elektronikus úton leadott megrendelés csak ajánlatnak számít, amelyet a Szolgáltató nem köteles elfogadni. Az első automata visszaigazolás csak a megrendelés beérkezését igazolja. Az elfogadásra az efféle hibás árfeltüntetés esetén mindig a második, automatikusan nem generált visszaigazolás során kerül sor, amelyben létrejön a szerződés. A hibás árfeltüntetés esetén a helyes ár megerősítése történik a második visszaigazolás küldése előtt.
 

A megrendelés leadásának módja és lépései, a szerződés létrejötte

Termék kiválasztása

A Felhasználó a termék tulajdonságait bemutató oldalakon tájékozódhat a termékekről.

A kívánt termék adatlapján található "KOSÁRBA" gombra kattintva a termék bekerül a virtuális kosárba.

Több termék esetén a fenti lépéseket ismételje meg a kívánt termékekkel.

Ha a Felhasználónak kérdése lenne a termékkel kapcsolatban, a Szolgáltató ügyfélszolgálata rendelkezésre áll (elérhetőségek fentebb az "Ügyfélszolgálat" cím alatt).

Megrendelés leadása és visszaigazolása, a szerződés létrejötte

A Felhasználó az online webáruházban adhatja le a megrendelését az alábbiak szerint.

A regisztráció nem kötelező a megrendelés leadásához.

Miután a Felhasználó kiválasztotta a termékeket és elhelyezte azokat a kosárban, a weboldal fejlécén található bevásárlókosár ikonra kattintva megtekintheti a kosár tartalmát. A kosár tartalmazza a kiválasztott termékek darabszámát és a teljes vételárat.

A kosár oldalon a Felhasználó megváltoztathatja a kiválasztott termékek darabszámát, illetve eltávolíthatja a termékeket.

Ha a Felhasználónak van kedvezményre jogosító kuponja, a "KUPONOK" mezőbe beírhatja a kódot, majd az "OK" gombra kattintással érvényesítheti a kedvezményt.

Ezután a regisztráció vagy belépés opcióját ki kell választani:

Amennyiben korábban nem regisztrált, a "REGISZTRÁLOK" gombra kattintva regisztrálhat a Felhasználó a szerződés 6. pontjában foglaltak szerint.
Ha már regisztrált, de még nincs bejelentkezve, a "REGISZTRÁLT MÁR?" felirat alatti "Ha igen, kattintson IDE és jelentkezzen be!" gombra kattintva beléphet a felhasználói fiókjába.
A "MEGRENDELÉS VENDÉGKÉNT" gombra kattintva a Felhasználó regisztráció nélkül is leadhatja a megrendelést. Ebben az esetben a szállítási és számlázási adatok megadása szükséges. Ha a számlázási cím eltér a szállítási címtől, a Felhasználó a "Másik cím használata számlázásra" opciót választva eltérő számlázási címet adhat meg. Ezután a "Adatok mentése és továbblépés a szállításhoz" gombra kattintással rögzítheti az adatokat.

FIGYELEM! Adószámmal rendelkező adóalanyként (pl. gazdálkodó szervezet, egyéni vállalkozó, őstermelő, stb.) történő vásárlás esetén a cégnév/név, adószám és számlázási cím megadása kötelező. Az adatok helyességéért, a valós adatok megadásáért pedig a vásárló adóalany nevében eljáró személy tartozik felelősséggel.

Ezt követően a szállítási és fizetési mód kiválasztása szükséges. .2.8. Az összesítő oldalon látható a teljes megrendelés fogyasztói ára, valamint a fizetendő szállítási vagy egyéb költségek bruttó összege; tehát a Felhasználó által fizetendő összeg.

Az adatbeviteli hibákat a szerződéses nyilatkozat elküldése előtt azonosíthatja és kijavíthatja az alábbiak szerint:

Ha hiányos vagy nyilvánvalóan hibás adatot adott meg, a megrendelés folyamatában figyelmeztető üzenet jelenik meg.

A regisztrált felhasználó a személyes adatait a rendelés folyamán módosíthatja az eddigi lépéseket követve. A regisztrált adatokat a fiókjában találhatja meg, ahol a "CÍMEIM" és "SZEMÉLYES INFORMÁCIÓIM" gombokkal módosíthatja azokat.

A szolgáltató az megrendelés beérkezése után azonnal automatikusan visszaigazolja azt a felhasználónak e-mailben, amelyet a felhasználó megadott az online rendelése során. A visszaigazolás tartalmazza a felhasználó által fizetendő, vagy online fizetés esetén kifizetett teljes összeget. Ha a felhasználó nem kapja meg ezt a visszaigazolást 48 órán belül a megrendelés elküldése után, akkor mentesül az ajánlati kötöttség alól. A visszaigazolás akkor tekinthető megérkezettnek, amikor a felhasználó számára elérhetővé válik (tehát amikor megjelenik a levelesládájában). Az itt írt visszaigazolással még nem jön létre szerződés a termék vásárlására vonatkozóan, ez a visszaigazolás nem számít a megrendelés elfogadásának.

A megrendelések feldolgozása minden hétköznap, hétfőtől péntekig, közép-európai idő szerint 08.00 és 16.00 óra között történik. Ha a megrendelés ebben az időintervallumban érkezik be, akkor azt a beérkezéstől számított 2 munkanapon belül feldolgozzák. Ha a megrendelés a fent említett időintervallumon kívül érkezik a szolgáltatóhoz, akkor azt az első feldolgozási időszak kezdetén kell tekinteni (az előleges fizetés esetén a fizetendő összeg megérkezését követően), és az első feldolgozási időszak kezdetétől számított 2 munkanapon belül feldolgozzák.

A megrendelés feldolgozásának megkezdése után a szolgáltató - amennyiben elfogadja a megrendelést - e-mailben értesíti a felhasználót a megrendelés elfogadásáról. A szerződés a termék vásárlására vonatkozóan a szolgáltató e-mail üzenetének megérkezésével jön létre a felhasználóhoz.

A felhasználó regisztrációjának törlése a megrendelés benyújtását követő kérelemre nem érinti az előzőleg érvényesen leadott megrendelések teljesítését.

Ha a felhasználó kéri a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak törlését a teljesítés előtt, vagy tiltakozik ezek ilyen célú felhasználása ellen, akkor a szolgáltató nyilatkozik az elállási szándékáról a megrendeléssel kapcsolatban.
 

A megrendelés utólagos korrigálása

Ha a Felhasználó szeretne változtatni a már leadott megrendelésén, vagy helytelen adatokat adott meg, azt haladéktalanul jeleznie kell az ügyfélszolgálaton. Fontos, hogy ezt minél előbb tegye meg annak érdekében, hogy a Szolgáltató korrigálni tudja a megrendelést a teljesítés megkezdése előtt.

A megrendelés korrigálása esetén a Szolgáltató új visszaigazolást küld a megrendelésről a módosított tartalommal, amely alapján a módosított megrendelés jön létre, vagy - a korábban elfogadott hibás megrendelés esetén - a vásárlásra vonatkozó szerződés módosul.

A Szolgáltató a Felhasználó hibásan leadott megrendelését törölheti és a Felhasználótól egy új megrendelés leadását kérheti az utólagos korrigálás során. Erről külön egyeztetést folytat az érintett Felhasználóval.


Fizetési feltételek

Lehetséges fizetési módszerek:

Banki átutalás előre fizetéssel:

A Felhasználó választhatja ezt a fizetési módot a megrendelés küldésekor. Az átutaláshoz szükséges adatokat a visszaigazoló e-mail tartalmazza, amelyet a megrendelés beérkezésekor küld a Szolgáltató.

Ez a fizetési mód független a választott szállítási módtól.

 Bankkártyás online fizetés:

A Felhasználó választhatja ezt a fizetési módot a megrendelés küldésekor, az online fizetési szolgáltató szolgáltatásával történő előre fizetéshez.

A bankkártyás online fizetési szolgáltatást a GoPay - Planá 67 370 01 Planá, Czech Republic, ID: 26046768 biztosítja. A felhasználó bankkártyával fizethet az online fizetési szolgáltatás segítségével.

A bankkártyás online fizetési szolgáltató a PayPal (Európa) S.à r.l. et Cie, S.C.A., Boulevard Royal 22-24, L-2449 Luxembourg.

A bankkártyás fizetés során a felhasználó közvetlenül és kizárólag a fenti szolgáltató részére adja meg a fizetéshez használt bankkártya adatait, mivel a fizetés folyamán átirányítják a szolgáltató weboldalára. A bankkártyás fizetést szolgáltató nem osztja meg a bankkártyaadatokat a Szolgáltatóval.

Az online fizetés további feltételeit a fizetési szolgáltató szerződési feltételei határozzák meg, amelyeket a felhasználó megtekinthet a fizetési szolgáltató felületén a fizetés előtt, amikor a megrendelést továbbítják.

Ez a fizetési mód független a választott szállítási módtól.

Utánvétes fizetés a Szolgáltatóval történő átvétel esetén:

A Felhasználó választhatja ezt a fizetési módot a megrendelés küldésekor, amikor a fizetés a Szolgáltatóval történő átvételkor történik.

A Szolgáltató lehetővé teszi a Szolgáltatóval történő átvételt a Újezd ​​pod Troskami 65, 51263, Újezd ​​pod Troskami, Cseh Köztársaság cím alatt, előzetesen egyeztetett időpontban hétfőtől péntekig 09.00 óra és 15.00 óra között.

Ebben az esetben a Felhasználó készpénzzel vagy bankkártyával fizethet a helyszínen.

Utánvétel kiszállítás esetén: A megrendelés elküldésekor a Felhasználó választhatja a kiszállítással történő kézbesítést, és az utánvétellel történő fizetést. A Felhasználó a kézbesítéskor a futárszolgálat munkatársánál készpénzzel vagy bankkártyával fizethet.

A futárszolgálatnál történő fizetésre vonatkozó további feltételekről a PPL Zrt. és a GLS Hungária Kft. szerződési feltételei rendelkeznek, amelyeket a Felhasználó megismerhet a PPL Zrt. és a GLS Hungária weboldalán.

Ha a Szolgáltató saját érdekek miatt nem tudja teljesíteni a már kifizetett megrendelést, akkor 14 napon belül a felmerülésétől számítva visszatéríti a Felhasználónak az általa a megrendeléssel kapcsolatban fizetett teljes összeget.

Teljesítési határidő és szállítási feltételek

Teljesítési és szállítási határidő

A megrendelt terméket a Szolgáltató a megrendelés elfogadásának visszaigazolásában szereplő határidőn belül szállítja ki a megadott szállítási címre, amelyet a Felhasználó megadott a megrendelés során.

Ha a termék készleten van, akkor a megrendelést követő 2 munkanapon belül átadják a fuvarozónak, aki azt 2 munkanapon belül kézbesíti.

Ha a termék nincs készleten a megrendelés leadásakor, a Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót a termék várható kézbesítési idejéről.

Ha a Szolgáltató nem tudja teljesíteni a megrendelést az előző pontban meghatározott határidőn belül, vagy nem tudja beszerezni a nem készleten lévő terméket, akkor az akadály felmerülése után haladéktalanul értesíti a Felhasználót a teljesítés várható körülményeiről vagy a teljesítés meghiúsulásáról. Ha a teljesítés meghiúsul, a Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által a megrendeléssel kapcsolatban eddig befizetett összeget.


Fuvarozó:

A Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a General Logistics Systems Czech Republic s.r.o. bejegyezték a brünni tartományi bíróságra, C részleg, 66184 osztályba.

Címük a következő:

Ipari 5619/1 586 01 Jihlava Cseh Köztársaság GPS koordináták: 49°25'54.109"É, 15°36'34.566"E

ID: 260 87 961 Adószám: CZ 260 87 961 A General Logistics Systems B.V. Breguetlaan 28-30 1438 BC Oude Meer Hollandia

ezeket a gazdasági társaságokat (a továbbiakban: Fuvarozó) képviselik.

A szállítás díja

A kiszállítás díjának bruttó összegét, amelyet a Felhasználónak fizetnie kell, a megrendelés küldése során ismerheti meg a Felhasználó.

A termék átvétele

A Felhasználó köteles kifizetni a megrendelt termék(ek) árát, a szállítási díjat és a megrendeléssel kapcsolatos egyéb költségeket, valamint átvenni a terméket(eket) a megrendelés leadása vagy véglegesítése előtt ismertetett költségekkel együtt. Ha a Felhasználó indokolatlanul nem veszi át a terméket, az a szerződés megszegése. A szerződésszegés miatt okozott kárt a Szolgáltató követelheti.

Ha a Felhasználó indokolatlanul nem veszi át a megrendelt terméket a szállítás időpontjában - ideértve azt is, ha a Fuvarozó többször megpróbálja kézbesíteni - a Szolgáltató jogosult eladni a megrendelt árut egy harmadik félnek. Ebben az esetben, ha a termék visszakerül a Szolgáltatóhoz, és a Felhasználó előre fizette a termék vételárát, a Szolgáltató visszatéríti a vételárat a tranzakciós költségek és a visszaszállítás költsége levonása után. A szállítási díj és egyéb költségek nem kerülnek visszatérítésre. A termék visszaszállításával kapcsolatos költségeket a Szolgáltató levonhatja a visszatérítendő összegből. Ha a Felhasználó nem fizette előre a termék árát, és indokolatlanul nem veszi át, a Szolgáltató követelheti a szállítási és visszaszállítási díjat, valamint a teljesítéssel kapcsolatos egyéb költségeket, amelyeket előre közöltek, és amelyek a szerződésszegés okozta kár megtérítését jelentik.

A Felhasználónak a kézbesítés helyén és idején, az átvételkor meg kell ellenőriznie a megrendelt termék(ek) mennyiségét, állapotát és a szükséges dokumentumok (számla) meglétét, és az esetleges sérülést, hiányt vagy más eltérést azonnal jelentenie kell a Fuvarozónak. Ha a Felhasználó kézbesítéskor bármilyen sérülést vagy eltérést tapasztal a terméken, a Fuvarozónak kérelemre részletesen fel kell tüntetnie az árut és a tapasztalt eltéréseket vagy sérüléseket jegyzőkönyvben. A termék szállítása közben keletkezett károkért a Szolgáltató felel a termék átadásáig a Felhasználó részére. Ha a Felhasználó elmulasztja az átvételkor végzendő ellenőrzést, az nem érinti a Felhasználó szavatossági jogait és a indokolatlan elállási jogát, amelyeket a 12. pontban írtak szerint gyakorolhat.

A Szolgáltató biztosítja a termék átvételének lehetőségét a Újezd ​​pod Troskami üzletben a következő címen: Újezd ​​pod Troskami 65, 51263, Újezd ​​pod Troskami, Cseh Köztársaság. A Felhasználó ebben az esetben a helyszínen készpénzzel vagy bankkártyával fizethet.

 

Hibás teljesítés

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek.

A Szolgáltató nem teljesít hibásan, ha a Felhasználó a hibát már a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett volna.

Ha a Felhasználó a fogyasztónak minősül, akkor a hiba, amit egy éven belül felismert a teljesítés időpontjában is fennállt, feltéve, hogy ez az időtartam nem összeegyeztethetetlen a természetével vagy a hiba jellegével. Ez azt jelenti, hogy egy éven belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a Szolgáltatót terheli.

Ha a Felhasználó a fogyasztónak minősül, és a Szolgáltató végezte a termék szakszerűtlen beüzemelését, akkor az hibás teljesítésnek minősül, kivéve, ha az beüzemelés a szerződés része volt, a Szolgáltató felelősséggel végezte, vagy a beüzemelést a Felhasználónak kellett volna elvégeznie, és a hiba a Szolgáltató által nyújtott beüzemelési utasítás hiányosságából ered.

Ha a Felhasználó a fogyasztónak minősül, és az adásvételi szerződés szerint a Szolgáltató végzi a termék beüzemelését vagy az a Szolgáltató felelősséggel történik, akkor a teljesítést akkor kell befejezettnek tekinteni, amikor a beüzemelés befejeződött.

Kellékszavatosság

Ha a Szolgáltató hibásan teljesített, a Felhasználó a Polgári Törvénykönyv szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet, a fogyasztónak minősülő Felhasználó pedig a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet szerint.

A Felhasználó választhatja, hogy kijavíttatja vagy kicserélteti a hibás terméket, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna a Szolgáltató számára. A fogyasztónak minősülő Felhasználó esetében a többletköltség aránytalan volta megállapításakor a Szolgáltató figyelembe veszi a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét és a szerződésszegés súlyát. Ha a Szolgáltató nem vállalja a kijavítást vagy a cserét, vagy nem tudja teljesíteni az ésszerű határidőn belül, akkor:

a fogyasztónak minősülő Felhasználó arányos árcsökkentést vagy elállást kérhet, de nem végezhet maga javítást a Szolgáltató költségén;
a nem fogyasztónak minősülő Felhasználó arányos árcsökkentést, javítást a Szolgáltató költségén, vagy javítást hajtat ki mással, vagy elállhat a szerződéstől.

If the User qualifies as a consumer, they are entitled to demand a proportionate reduction of the consideration or to terminate the purchase agreement if:

the Service Provider failed to carry out or refused to carry out the repair or replacement and did not bear the cost of returning the replaced product;
a repeated performance error occurs despite the Service Provider's attempt to make the product conform to the contract;
the performance error is of such magnitude that an immediate reduction in price or immediate termination of the purchase agreement is justified; or
the Service Provider refuses to make the product conform to the contract or it is apparent from the circumstances that the Service Provider will not be able to make the product conform to the contract within a reasonable time without causing significant inconvenience to the User.

If the User qualifies as a consumer, the proportionate reduction of the consideration shall be equal to the difference between the value of the consideration payable and the value of the actual received product.

If the User qualifies as a consumer, the right to terminate the purchase agreement based on non-performance can be exercised by the User by submitting a statement expressing the termination addressed to the Service Provider.

If the User qualifies as a consumer, and a performance error affects only a specific part of the product supplied under the purchase agreement, and the conditions for exercising the right to terminate the purchase agreement exist concerning those parts, the User may terminate the purchase agreement only with respect to the defective goods, but may also terminate the agreement with respect to any other goods acquired with them if it is not reasonably expected that the User would keep only those goods that conform to the contract.

If the User qualifies as a consumer, if the User intends to terminate the purchase agreement due to a performance error, the Service Provider has the burden of proof that the error is insignificant.

If the User qualifies as a consumer, the User is entitled to withhold part or all of the remaining purchase price proportionate to the severity of the non-performance and the Service Provider's failure to fulfill its obligations regarding the non-performance.

The User may switch to another right of warranty upon notification; however, the User shall bear the costs associated with such switch, unless it was reasonable or the Service Provider gave reasons for it.

The User shall notify the Service Provider of the error without delay after discovering the error. In the case of a contract between a consumer and a business, a defect notified within two months from the date of discovery shall be deemed to have been notified without delay. The User shall be responsible for any damage caused by a delay in notification. The User's claim for warranty shall expire within one year from the performance of the contract. The User who qualifies as a consumer's claim for warranty shall expire within two years from the performance of the contract. However, if the contract between the consumer and the business concerns a used item, the User who qualifies as a consumer's claim for warranty shall expire after one year from the performance of the contract.

If the User qualifies as a consumer, within one year from the performance, apart from notifying the error, there are no additional conditions for asserting the warranty claim if the User can prove that the product or service was provided by the Service Provider. After one year from the performance, the User, however, needs to prove that the error existed at the time of performance.

The Service Provider must carry out the repair or replacement of the product within a reasonable time, taking into account the nature and intended use of the product, as determined by the User.

In order to perform the warranty obligation, the User must make the product available to the Service Provider. The costs associated with the performance of the warranty obligation shall be borne by the Service Provider.

If the User qualifies as a consumer, the Service Provider must accept the return of the replaced product at its own expense. If repair or replacement necessitates the removal of an item that was fitted in the product as a result of its intended use and prior to the detection of the defect, the Service Provider's warranty obligation includes the removal of the non-conforming item and the installation, or the costs of removal or installation.

If the User terminates the purchase agreement in its entirety or with respect to the goods provided under the purchase agreement, the User must return the affected goods to the Service Provider at the User's own expense, and the Service Provider must promptly reimburse the User for the amount paid for the affected goods.

Product Warranty

In the case of defects in movable property (products), if the User qualifies as a consumer, the User may exercise either the warranty right set out above or a product warranty claim at the User's discretion.

The User may only request the repair or replacement of the defective product as a product warranty claim.

The product is considered defective if it does not meet the requirements for quality applicable at the time of its placing on the market, or if it does not possess the characteristics described by the manufacturer.

The User may enforce a product warranty claim within two years from the date of the product's supply. After this period, the User loses this entitlement.

The User may only assert a product warranty claim against the manufacturer or distributor of the movable property. The User is required to prove the defect in the product when asserting a product warranty claim.

The manufacturer or Service Provider is exempt from product warranty liability only if they can prove that:

they did not manufacture or market the product in the course of business, or
the defect was not detectable at the time of its placing on the market according to the state of science and technology, or
the defect of the product resulted from the application of a legal or mandatory regulatory requirement.

The manufacturer or Service Provider needs to prove at least one of these reasons to be exempt from product warranty liability.

The User cannot simultaneously assert a warranty claim and a product warranty claim for the same defect. However, if the product has been replaced or part of it has been repaired under a product warranty, the User may assert a warranty claim against the manufacturer for the replaced product or repaired part.

According to the Civil Code Act V of 2013, the Government Decree No. 151/2003 (IX. 22.) on the mandatory guarantee for certain durable consumer goods, and the Government Decree No. 19/2014 (IV. 29.) on the procedural rules for handling warranty and guarantee claims relating to goods sold in consumer and business contracts (hereinafter referred to as the NGM Decree), in case of faulty performance towards a User qualifying as a consumer, the Service Provider is obliged to provide a guarantee for certain products.

The duration of the guarantee is as follows:

1 year for sales prices exceeding HUF 10,000 but not exceeding HUF 100,000,
2 years for sales prices exceeding HUF 100,000 but not exceeding HUF 250,000,
3 years for sales prices exceeding HUF 250,000.

The guarantee period starts from the date of delivery of the product to the User, or if the installation is carried out by the Service Provider or its authorized representative, from the date of installation.

If the User puts the product into operation more than six months after delivery, the starting date of the guarantee period is the date of delivery.

In case of repair of the consumer goods, the guarantee period is extended by the time during which the User could not use the consumer goods properly due to the defect, starting from the date of submission of the product for repair.

If the purchased product is a new durable consumer good falling under the scope of Government Decree No. 151/2003 (IX. 22.), and the purchased product becomes defective during the mandatory guarantee period, the User can assert the same claims against the Service Provider as in the case of liability for defects. Thus, the User has the option to request repair, replacement, price reduction, or termination of the contract, in the order listed under the heading "Liability for Defects".

If a product is subject to a guarantee, the same rights and entitlements arising from liability for defects can be asserted concurrently.

The User may exercise the right to repair by choosing to do so at the Service Provider's registered office, any branch, subsidiary, or at the authorized repair service indicated on the guarantee certificate.

The guarantee claim can be enforced by presenting the guarantee certificate, and it is not a condition to return the opened packaging.

If the Service Provider fails to provide the guarantee certificate to the User, the User may exercise their rights by presenting the purchase document (invoice or receipt).

The Service Provider is only exempt from the obligation of guarantee if they can prove that the cause of the defect occurred after the performance.

Unless explicitly stated in writing, the Service Provider does not guarantee that the product is suitable for any specific purpose desired by the User. The Service Provider has the right to examine the indicated defect in the product with an expert. If the defect can be attributed to improper use, the cost of repair shall be borne by the User. The Service Provider's guarantee does not cover cases where the product has been disassembled by unauthorized persons, the casing has been opened or damaged, the structural design has been modified, or the defects have resulted from:

improper installation,
non-intended use,
incorrect setup, or
failure to perform prescribed maintenance. 12.4.7. If the product ordered on the website is a new durable consumer good falling under the scope of Government Decree No. 151/2003 (IX. 22.), the Service Provider shall attach a guarantee certificate or send an electronically signed electronic guarantee certificate to the User, or ensure its accessibility for download. The Service Provider must hand over the electronic guarantee certificate no later than the day following the delivery or installation of the product. If the availability of the guarantee certificate is ensured by download, the Service Provider must ensure that it remains available and downloadable in its original form until the end of the guarantee period. The list of durable consumer goods is provided in the Annex to Government Decree No. 151/2003 (IX. 22.). There is no mandatory guarantee obligation under the law in respect of goods other than those listed therein.

If it is determined by the Service Provider during the first repair that the product cannot be repaired, in the absence of different instructions from the User, the Service Provider must replace the product within eight days. If that is not possible, the Service Provider must reimburse the User for the purchase price indicated on the receipt submitted by the User within eight days.

If, after three repairs within the guarantee period, the product becomes defective again, and the User does not request a proportionate reduction in the purchase price, the Service Provider must replace the product or, if replacement is not possible, refund the purchase price to the User within 8 days.

 If the repair is not carried out within 30 days after reporting the guarantee claim, the Service Provider must replace the product or, if replacement is not possible, refund the purchase price to the User within 8 days from this date.

If the User qualifies as a consumer and asserts a claim for replacement within three business days from the date of installation or from the date of receipt if the installation was carried out by the Service Provider or its authorized representative, due to the malfunction of the consumer goods, the Service Provider cannot refer to disproportionate additional costs, but is obliged to replace the consumer goods, provided that the malfunction prevents the intended use.

The User cannot simultaneously assert a claim for liability for defects and a claim under the guarantee, or a claim under product liability and a claim under the guarantee. Otherwise, the User is entitled to the rights arising from the guarantee, product liability, and liability for defects independently of each other.

"Tárgy: Elállási nyilatkozat

Alulírott, (Felhasználó neve) ezennel kijelenti, hogy indokolás nélkül eláll a(z) (termék neve) vásárlására irányuló szerződést.

Megrendelés dátuma: (megrendelés dátuma) Termék átvételének dátuma: (termék átvételének dátuma/ha már megtörtént)

Aláírás: Dátum:"

A Felhasználó jogosult az elállási jog gyakorlása során az áru értékének csökkenését kifizetési kötelezettség nélkül kizárólag az áru jellegének, jelölésének és működésének megállapításához szükséges mértékben megsérülő csomagolás miatt következő áru nem rendeltetésszerű használata miatt bekövetkező értékcsökkenésért felelni.

A Szolgáltató köteles a Felhasználó által kifizetett összegeket – ideértve a termék vételárát és a szállítási költségeket is – az elállási jog gyakorlása közlésétől számított 14 napon belül visszatéríteni a Felhasználónak, kivéve, ha a Felhasználó kifejezetten más módon jár el, és azzal együtt a Felhasználónak a különbözetet a további szállítási módok közül a legalacsonyabb szállítási mód költségével térítik vissza.

A visszatérítést az eredeti tranzakció során használt fizetési móddal kell megegyező módon kell teljesíteni, kivéve, ha a Felhasználó kifejezetten az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos visszatérítés egyéb módját kérelmezte; a visszatérítés ilyen esetben a Felhasználónak semmilyen többletköltséggel nem járhat.

A Felhasználó ilyen helyzetben a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállási jog gyakorlásának közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia vagy átadnia a Szolgáltatónak, hacsak a Szolgáltató nem kínálta fel, hogy ő maga visszaszerzi a terméket. A friss élelmiszert és más terméket, amelyet ennek természeténél fogva nem lehet normál úton visszajuttatni, a Szolgáltató nem köteles visszavenni.

A Felhasználó a terméket a megrendeléssel kapott visszaküldési címre (Szolgáltató székhelyére vagy más a visszaküldésre kijelölt címére) küldheti vissza, vagy visszaviheti azt személyesen a címre. A termék visszajuttatásának költségei a Felhasználót terhelik, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta ezeket a költségeket vagy nem tájékoztatta a Felhasználót erről indokolt módon.


--

Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)


Címzett: JaHan s.r.o.
Újezd ​​pod Troskami 65, 51263, Újezd ​​pod Troskami, Cseh Köztársaság
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Alulírott …………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:


A termék átvételének időpontja:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):


Kelt:

--


A felhasználónak lehetősége van a elállási jog gyakorlására a határidő lejárta előtt, ha írásban elküldi elállási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban közli azt. A felhasználónak bizonyítania kell, hogy az elállási jogát az itt leírt módon és határidőn belül gyakorolta.

A higiéniai csomagolással ellátott termékek esetén a felhasználó indokolás nélkül nem gyakorolhatja elállási jogát a csomagolás eltávolítása után. A további csomagolás felbontása nem akadályozza az elállási jog gyakorlását. A felhasználó elállási joga nem zárható ki a csomagolás felbontása és a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat miatt a higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében.

A termék visszaküldésének megszervezése és költsége a felhasználót terheli. Az árut személyesen is vissza lehet küldeni, az előzetes időpont egyeztetést követően az ügyfélszolgálat segítségével.

Az elállás elfogadása és az áru visszavétele után a felhasználó számára legfeljebb 14 napon belül megtörténik az elszámolás. Az elállási jog gyakorlása esetén a szolgáltatónak vissza kell térítenie a felhasználónak a vételárat és a szállítási költséget.

A felhasználó nem gyakorolhat elállási jogot:

nem előre gyártott termék esetében, amelyet a felhasználó utasítása vagy kifejezett kérés alapján állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a felhasználóhoz szabtak;
zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a felbontás után nem küldhető vissza.

Az elállás joghatásai

 Amennyiben a felhasználó eláll a szerződéstől, a szolgáltatónak haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül vissza kell térítenie a felhasználó által teljesített ellenszolgáltatást, ideértve a termék szállítási költségét is (kivéve a felhasználó által választott, a szolgáltató által felajánlott legolcsóbb szállítási módtól eltérő költségeket). A visszatérítés során a szolgáltató ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint amit a tranzakció során használtak, hacsak a felhasználó nem egyezik bele az eltérő fizetési módba, amelyért nem terhelik fel többletköltséggel. A termék adásvételi szerződése esetén a szolgáltató visszatartja a visszatérítést mindaddig, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte - a kettő közül az előbbi időpontot kell figyelembe venni.

A felhasználó köteles a terméket az elállási nyilatkozat beérkezése után haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a szolgáltatónak. A határidő akkor teljesül, ha a terméket a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi. A termék visszaküldésének közvetlen költsége a felhasználót terheli.

A felhasználó csak akkor felelős a termék értékcsökkenéséért, ha az a termék használatának meghaladása miatt következik be. Ez a rendelkezés csak a higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében érvényes.


Fórum szabályzat és moderálási alapelvek

A weboldalon lévő termékeket a felhasználók szöveges hozzászólásokkal és pontozással értékelhetik. A hozzászólások és pontozások nem kötelezőek a weboldalra történő regisztrációhoz.

Bármilyen felhasználó elküldhet hozzászólást, és a szolgáltató nem vállal felelősséget a közzétett hozzászólásokért és bejegyzésekért, amelyek másokat sértő módon tartalmazhatnak. A szolgáltató nem felel az egyes hozzászólásokban elhelyezett káros szoftverekért és alkalmazásokért, mint például vírusok, férgek, makrók és más, nem felsorolt programok, alkalmazások okozta károkért, bár mindent megtesz a ilyen tartalmak elkerülése érdekében.

A szolgáltató moderálja a hozzászólásokat a közzététel előtt.

Általános rendelkezések, adatvédelem

A felhasználók által beküldött hozzászólásokat más felhasználók is láthatják, ahol az adott hozzászóló neve azonosítható, és a hozzászólásban közölt adatok ismertek lesznek, így a felhasználó azonosítható lehet. Ez azonban a felhasználó felelőssége, és a szolgáltató nem vállal felelősséget ezekért a következményekért.

A felhasználónak nem engedélyezett más személy vagy jogi személy nevében hozzászólásokat közzétenni, és ezek nem lehetnek törvénybe ütköző, diszkriminatív, rasszista, gyűlöletkeltő, káros, obszcén vagy vallási, politikai nézetekkel kapcsolatos tartalmak. A hozzászólások nem sértethetik más személy magánéletét, nem lehetnek bántóak vagy kiskorúak számára veszélyesek. Emellett nem tartalmazhatnak olyan tartalmakat, amelyek jogilag vagy szerződésileg védettek, vagy szellemi tulajdont sértők, valamint vírusokat vagy más káros tartalmakat terjesztenek, vagy amelyek bármilyen módon megsértik a szolgáltató vagy mások jogait és érdekeit.

A felhasználó nem végezhet ingatlanok, ingóságok vagy szolgáltatások adásvételét vagy hirdetését hozzászólásokban, és nem segíthet ilyen tevékenységben.

A felhasználók hozzászólásai tartalmazhatnak különböző tartalmakat (képek, videók, hanganyagok stb.), és a megosztott tartalmak is tartalmazhatnak ilyeneket. A képek és mozgóképek nem tartalmazhatnak más személy képmását, és bármilyen tartalom nem lehet törvénybe ütköző, diszkriminatív, rasszista, gyűlöletkeltő, káros, obszcén vagy vallási, politikai nézetekkel kapcsolatos, és nem sérti mások magánéletét vagy veszélyezteti a kiskorúakat. Emellett nem tartalmazhat olyan tartalmakat, amelyek jogilag vagy szerződésileg védettek, vagy szellemi tulajdont sértők, valamint vírusokat vagy más káros tartalmakat terjesztenek, vagy amelyek bármilyen módon megsértik a szolgáltató vagy mások jogait és érdekeit.

A felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a személyével kapcsolatos adatok közzétételre kerüljenek a beküldött tartalmakban, amelyek a weboldal többi felhasználója számára láthatók és hozzáférhetőek lesznek. Ez azonban a felhasználó felelőssége, és a szolgáltató nem vállal felelősséget ezekért a következményekért.

Közzététel

A weboldalon közzétett hozzászólások minden látogató számára látható módon jelennek meg.

A hozzászólások közzétételével a felhasználó lemond arról, hogy későbbi időpontban anyagi vagy más jellegű követeléseket támasszon a hozzászólásában megjelent tartalmak alapján.

A szolgáltató nem vállal felelősséget a hozzászólások tartalmáért; azonban ha egy hozzászólás sérti a saját vagy más emberek jogos érdekeit vagy a közérdeket, a szolgáltató indoklás nélkül törölheti azt.

A weboldalon csak valós vélemények kerülnek közzétételre. A vélemények közzététele előtt a szolgáltató ellenőrzi, hogy az értékelő a megrendelők között szerepel-e. Ez biztosítja, hogy csak valós vásárlók értékelései és véleményei jelenjenek meg.

A szolgáltató közzéteszi az összes valódinak bizonyult értékelést.

A termékekhez tartozó értékelések átlagpontszámát a termékhez kapcsolódó értékelések összegének és a értékelések számának elosztásával határozza meg a szolgáltató.

A felhasználó kérheti a hozzászólása törlését az adatkezelőnél.

A szolgáltató nem jelenít meg szponzorált értékeléseket a weboldalon.

A szolgáltató felhívja a felhasználó figyelmét, hogy a hozzászólások elküldése előtt alaposan és körültekintően mérlegelje, hogy mit és hogyan fogalmaz meg, elkerülve saját vagy mások (beleértve a jogi személyeket vagy szervezeteket is) érdekeinek sérelmét.

Bármely valós személy személyes adatainak, az általa ismert információknak az érintett hozzájárulása nélküli közzététele tilos, és annak törlésre kerül, hacsak az érintett nem hozta nyilvánosságra őket.

A jó ízlést sértő képek tartalmát, gyűlöletkeltő vagy megfélemlítő hozzászólásokat, valamint olyan linkeket, amelyek az ilyen témával kapcsolatos weboldalakra mutatnak, tilos közzétenni.

Nem tehető közzé sértő vagy lejárató hozzászólás valódi személyt érintően, valamint olyan hozzászólás, amely egyértelműen személyhez köthető és sértő címmel vagy tartalommal rendelkezik. Ha egy felhasználó vagy érintett sérelmezi a rá vonatkozó hozzászólást, kérheti annak törlését, még akkor is, ha az nem felel meg a fent említett feltételeknek.

 

 Moderáció

Szolgáltató a hozzászólásokat előzetesen ellenőrzi és jóváhagyja a közzététel előtt.

Felhívjuk a felhasználók figyelmét, hogy ha olyan bejegyzést észlelnek, amelyük szerint sérti a jelen szabályzat és alapelvek valamelyik pontját, vagy mások jogait, érdekeit, esetleg bűncselekmény gyanúját kelti, vagy akadályozza a kulturált információcserét, jelezzék azt a szolgáltatónak elektronikus levélben.

A szolgáltató törölheti, vagy kérésre törölheti a weboldalon megjelenő jogsértő hozzászólásokat. Ilyen hozzászólások lehetnek, amelyek:

sértik a szolgáltató vagy mások jogait vagy érdekeit,
tartalmuk jogszabályba vagy a jelen feltételekbe ütközik. A szolgáltató nem szerkeszti vagy részben sem törli az egyes hozzászólásokat; vagy változatlan formában meghagyja azokat, vagy teljes egészében törli őket.

A folyamatosság és olvashatóság érdekében a jelen szabályzatba ütköző, tehát törlendő bejegyzésekkel együtt a rájuk adott válaszok is törlésre kerülhetnek.

A felhasználó értesítés nélkül törölhető:

jogsértő bejegyzések. Jogsértőnek számít minden olyan bejegyzés, amely a közzétételének időpontjában érvényes magyar jogszabályokba ütközik, vagy amely bűncselekményre vagy egyéb jogsértésekre hív fel, arra jelentkezik, beleegyezést mutat, vagy akár megegyezést tartalmaz, és amely mások jogait vagy jogos érdekeit sérti.
obszcén, agresszív vagy fenyegető hangnemű, valamint kötözködő, rosszindulatú hozzászólások vagy más bejegyzések, kivéve, ha köznyugalmat vagy közerkölcsöt nem sértő módon megfogalmazott szakmai kritikát tartalmaznak. Az ilyen tartalmakat az önállóan mérlegeli a szolgáltató, és a felhasználónak tiszteletben kell tartania és elfogadnia a szolgáltató döntését. Az ilyen moderálási szabályokba ütköző kifejezések kicsillagozva jelenhetnek meg a hozzászólásokban.
olyan hozzászólások és bejegyzések, amelyek egyes felhasználókat lejáratnak, vagy egyértelműen obszcén, bántó, sértő vagy gyalázkodó módon nyilvánítanak véleményt róluk.
olyan bejegyzések, amelyek a moderációval, szerkesztéssel, szerkesztőkkel vagy moderátorokkal foglalkoznak, és a kifejezetten erre a célra létrehozott rovatokon kívül esnek. Ilyen témákkal kapcsolatban kérjük, írjon e-mailt az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

 Politikai vonatkozású bejegyzések. A szakmai kritika nem minősül politizálásnak. A szolgáltató önállóan dönt az ilyen esetekben, és a felhasználónak tiszteletben kell tartania és elfogadnia a szolgáltató döntését.
A jó ízlést sértő képeket tartalmazó, gyűlöletkeltésre, megfélemlítésre alkalmas bejegyzések, valamint az ilyen témájú weboldalakra mutató linkek.
Az ismételt kérdések, amelyek szándékosan többszörösen szerepelnek a fórumon, még akkor is, ha különböző témákban vagy ugyanazon témán belül fordulnak elő. Ebben az esetben az összes adott kérdéssel kapcsolatos bejegyzés törlésre kerül. Ha az ismétlés nem szándékos (például informatikai hiba miatt történik), akkor egy bejegyzés meghagyásra kerül, de a többi törlésre kerül.
Témaromboló bejegyzések, amelyek szándékosan zavarják és akadályozzák a kulturált és folyamatos társalgást, vagy nem kapcsolódnak a témához.
Technikai eszközökkel elkövetett rombolást: olyan hivatkozások beillesztését, amelyek kárt okozhatnak a felhasználó internetelérését biztosító eszközben; meghibásodott HTML-kódokat; Javát; szándékos elárasztást; automatikusan induló fájlletöltéseket és minden olyan beavatkozást, amely akadályozza a webhely rendeltetésszerű használatát, vagy veszélyezteti a felhasználók informatikai eszközeit.
Mások bejegyzéseinek ismétlése, más oldalakról származó cikkek (vagy részek) kommentár nélküli bemásolása, amelyek bizonyíthatóan nem a felhasználó saját szellemi termékei.
Ismétlés („flood”): ha nem szándékos (azaz véletlen) az ismétlés, egy bejegyzés meghagyása mellett a többi példány törlésre kerül. Szándékos ismétlésnek számít, ha valaki ugyanazt a hozzászólást több alkalommal helyezi el különböző hozzászólásokban.
Bármely felhasználó valós adatainak közzététele, kivéve, ha az érintett személy saját magára vonatkozó adatokat tesz közzé.
Törölt hozzászólás (részleges vagy teljes) visszamásolása, valamint törölt, összevont vagy áthelyezett témák újraindítása.
Nyílt vagy álnévvel végzett reklámozás tartalmazó hozzászólások.

Letiltás: A moderátorok jogosultak korlátozni az olyan felhasználó jogait, akik jogsértő módon vagy súlyosan megsértik a jelen szabályzatot, szándékosan vagy ismétlődően akadályozzák a kulturált társalgást. Ezen felhasználók letilthatók a fórumról. A tiltás lehet ideiglenes vagy végleges, és részleges vagy teljes körű. Gyakori tiltási időtartamok: egy hét, egy hónap, végleges, attól függően, hogy az adott felhasználó első alkalommal vagy visszaesőként sérti meg a szabályzatot és az alapelveket.

A tiltási időtartamok nem követik szigorúan az említett sorrendet; ha a moderátorok úgy ítélik meg, azonnali hatállyal alkalmazhatják a legsúlyosabb következményt, vagy akár átugorhatnak köztes tartományokat is.

Súlyos esetekben az érintett felhasználó véglegesen letiltható, és az összes korábban közzétett hozzászólása törölhető.

Amennyiben valaki megtévesztő módon hozzászól egy már meglévő név alatt, vagy ilyen próbálkozást tesz, illetve ha valaki jogtalanul használ történelmi személyek vagy kortárs közéleti szereplők nevét, valamint más jogokkal védett neveket, a moderátorok az összes jogot megvonhatják, és törölhetik a bejegyzéseket.

A letiltott vagy a moderálók által törölt hozzászólások visszaállítása vagy idézése szintén a jogok megvonásával jár.

Szellemi tulajdon

A másik hozzászólásában megjelenő tartalmakat, mint pl. művek, alkotások, tudományos vagy egyéb szellemi teljesítményeket, csak a jogosult (saját tartalmat közzétevő, szerző) előzetes engedélyével szabad felhasználni.
 

Felelősség

A weboldalon közölt információk a weboldalt látogató felhasználók tájékoztatását szolgálják, és semmilyen módon nem kötelezik a szolgáltatót. A weboldalon közölt bármely információ nem tekintendő szerződéses ajánlatnak vagy elfogadásnak, és nem minősül jogi vagy szakmai tanácsadásnak.

A hozzászólásokért és bejegyzésekért a szerzők felelősek, és a szolgáltatónak nincs felelőssége azért, amiért írtak.

A cikkekre, hozzászólásokra és kapcsolatfelvételre vonatkozó egyéb szabályok

A weboldalon megjelent cikkeket az szerzői jogok védelmezik, és azokat csak az engedéllyel rendelkező szerzők előzetes engedélyével lehet felhasználni, idézni, vagy megosztani.

Ezek a szabályok vonatkoznak a hozzászólásokra is, amelyek tartalmára ezek az előírások alkalmazandók.

Ha egy felhasználó találkozik egy olyan hozzászólással, amelyük szerint megsérti a jelen feltételek szabályait, vagy sérti az adatvédelmi, fogyasztóvédelmi vagy más törvényeket, kérjük, jelezze ezt e-mailben az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.

Felelősség kizárása

A szolgáltatót nem terheli szerződéskötési kötelezettség a jogszabályok alapján. A szolgáltató szabadon dönthet a felhasználó megrendelésének elfogadásáról vagy visszautasításáról. A szolgáltató nem vállal felelősséget az ebből eredő károkért.

A szolgáltató nem garantálja, hogy a termék megfelel a felhasználó által tervezett célra, hacsak a felhasználó nem egyeztetett erről a szolgáltatóval a szerződéskötés előtt, és nem erősítette meg a szolgáltató. A termék leírásában és útmutatójában szereplő információk irányadók, de a konkrét felhasználásból adódó eltérések miatt a szolgáltató nem vállal felelősséget.

A szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal közvetlen vagy közvetett károkért, amelyek a weboldal rosszhiszemű felhasználásából vagy az internetszolgáltató hibájából erednek. A szolgáltató nem felelős technikai problémákért, például elektromos vagy számítógépes hálózati kiesésekért. Mivel az internet nyílt hálózat, nem biztonságos, a szolgáltató nem vállal felelősséget az elektronikus kommunikációban előforduló hibákért és problémákért.

A szolgáltató bármikor megszüntetheti a weboldal használatát a felhasználók számára indoklás nélkül. Ebben az esetben a már leadott megrendeléseket teljesítik, de más következményekért a szolgáltató nem vállal felelősséget.

A szolgáltató kizárja a felelősségét a felhasználó által tévesen vagy pontatlanul megadott adatokkal összefüggő késésekért vagy más problémákért, hibákért, valamint az ebből eredő károkért.

A weboldalon található külső hivatkozások által letölthető tartalom nem a szolgáltató irányítása alatt áll. Ha a tartalom tulajdonosa azt kéri, a szolgáltató eltávolíthatja vagy módosíthatja a hivatkozást. A letöltött tartalomért felelős a felhasználó, és a szolgáltató nem vállal felelősséget ezekért a tartalmakért.

 Egyéb rendelkezések

A szolgáltató fenntartja magának a jogot a weboldalon található tartalmakra vonatkozó jogi védelemre és a weboldal használatára vonatkozó szabályokra, ezek érvényesítésére és módosítására a böngésző felhasználók esetében is. A változásokról tájékoztatás a weboldalon közzétett jogi nyilatkozatban, a jelen ÁSZF-ben és a további tájékoztató dokumentumokban érhető el.

A szerződő felek kijelentik, hogy jelen szerződés feltételei szerint, jóhiszeműség és tisztesség elveinek megfelelően, kölcsönösen együttműködve járnak el a jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során.

Adatkezelés, adatvédelem

Az adatkezelésről és adatvédelemről a "Adatkezelési tájékoztató" és a "Sütik alkalmazásának tájékoztatója" című dokumentumok adnak tájékoztatást.

Szerződési feltételek módosítása

A szolgáltató fenntartja magának a jogot egyoldalúan módosítani a szerződési feltételeket előzetes bejelentés vagy külön értesítés nélkül.

A megrendelésekre alkalmazandó szerződési feltételek mindig a végleges megerősítéshez csatolt szerződési feltételek.

Alkalmazandó jog

Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a következő jogszabályok rendelkezési irányadók:
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
- a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet,
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet,
- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény
- és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény.
 

Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a következő jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni:

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet,
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet,
a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény,
a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény.

A Felhasználó panaszát, amely a Szolgáltató által közvetlen kapcsolatban álló személy magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával, valamint az áru minőségével kapcsolatos, levélben, telefonon és e-mailben is el tudja juttatni a Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken: Cégjegyzékszám: 24816191 - C 176911/MSPH Prágai Városi Bíróság Adószám: CZ24816191 Székhely: 14000 Praha, Jaurisova 515/4 Üzleti tevékenység helye: 14000 Praha, Jaurisova 515/4 Telefon: +420 724 937 999 E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Weboldal: https://www.meheszetikellekek.hu/ A Szolgáltató azonnal megvizsgálja a szóbeli panaszt és szükség szerint azonnal intézkedik. Ha ez nem lehetséges vagy a Felhasználó nem ért egyet a válasszal, valamint az írásban benyújtott panasz esetén a Szolgáltató harminc napon belül írásban válaszol az érdemi, igazolható módon benyújtott panaszra. A Szolgáltató eltekint azonos tartalmú, ismételt panaszok és azonosíthatatlan személyek által benyújtott panaszok kivizsgálásától. Ha a Felhasználó nem ért egyet a Szolgáltató intézkedéseivel vagy azonnali kivizsgálás nem lehetséges, a Szolgáltató köteles azonnal jegyzőkönyvet felvenni a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, és a felvételről másolati példányt személyesen átadni a Felhasználónak személyes panasz esetén, telefonon vagy e-mailben közölt panasz esetén pedig az írásbeli válasszal együtt megküldeni azt. A Felhasználó telefonon vagy e-mailben benyújtott panaszát egyedi azonosítóval kell ellátni. Ha a Felhasználó panasza elutasításra kerül, a Szolgáltató köteles indokolni az elutasítást. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a következőket:

a Felhasználó nevét és címét,
a panasz benyújtásának helyét, idejét és módját,
a Felhasználó részletes panaszleírását, a bemutatott dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét,
a Szolgáltató álláspontját a Felhasználó panaszával kapcsolatban, ha az azonnali kivizsgálás lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvételét végző személy nevét és - a telefonon vagy e-mailben közölt szóbeli panasz kivételével - a Felhasználó aláírását,
a jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét,
a telefonon vagy e-mailben közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítóját.

A vállalkozásnak a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolatát három évig meg kell őriznie, és szükség esetén azt az ellenőrző hatóságoknak be kell mutatnia. Amennyiben a Szolgáltató elutasítja a Felhasználó panaszát, köteles írásban tájékoztatni a Felhasználót arról, hogy mely hatóság vagy békéltető testület előtt kezdeményezheti panaszát. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság és a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület elérhetőségeit, valamint a levelezési címet. Emellett tájékoztatni kell arról is, hogy a vállalkozás békéltető testületi eljárást kezdeményez-e a fogyasztói jogviták rendezésére. Ha a Felhasználó és a Szolgáltató közötti fogyasztói jogvita nem oldódik meg, a Felhasználó a következő szervekhez fordulhat.

Békéltető testület igénybevétele A Felhasználó (fogyasztó) kérheti a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, valamint a szerződéskötés és teljesítés közötti viták rendezésével kapcsolatos békéltető testület díjmentes eljárását. Ha a fogyasztó Magyarországon lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor illetékes a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.

A választ a szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez történő fordulásra vonatkozó információt elhelyezzük a 19.5. pont megfelelő szakaszában.

Amennyiben a Fogyasztónak Magyarországon nincs lakóhelye vagy tartózkodási helye, az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos határon átnyúló fogyasztói és kereskedői jogviták esetén a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület felelős. A Budapesti Békéltető Testület a következő elérhetőségeken érhető el:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10. Telefon: +36 1 488 2131 E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Webhely: https://bekeltet.bkik.hu/

A szolgáltató köteles együttműködni az egyeztető testületi eljárásban.

Az egyeztető testület az önálló testület, amely a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarákkal együttműködve működik. Hatásköre a fogyasztói jogviták rendezése az igazságügyi eljárásokon kívül: ennek érdekében megpróbálja megteremteni az egyezséget, és ha ez sikertelen, akkor döntést hoz az ügyben annak érdekében, hogy a fogyasztói jogokat egyszerűen, gyorsan, hatékonyan és költségtakarékosan érvényesíthessék.

Az egyeztető testület tanácsot ad a fogyasztónak vagy a vállalkozásnak a fogyasztói jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatban, ha azt kérik.

Ha a Felhasználó az Európai Unióban lakik, panaszával kapcsolatban az online vitarendezési eszközt veheti igénybe az Európai Bizottság alábbi weboldalán.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja

Weboldal: https://webgate.ec.europa.eu/odr

Az Európai Unió az online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban panaszt előterjeszteni kívánó fogyasztók számára hozta létre ezt az internetes platformot, és előírja, hogy kérjék egy semleges harmadik fél (vitarendezési testület) bevonását a panasz kezelésébe.

Az online vitarendezési platformról és annak használatáról további információkat a fenti linken található weboldalon található.


A Felhasználó reklamációjával, Szolgáltató (tagja, alkalmazottja) vagy az érdekében vagy javára eljáró személy magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával, a szolgáltatás minőségével, felelősségre vonásra vonatkozó panaszával a lakóhelye szerint illetékes megyei kormányhivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhat. A területileg illetékes kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok oldalon.

Felhasználó panaszával a Szolgáltató székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhat:

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. Postacím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. Telefon: +36 76 795 710 E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Weboldal: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi


Jogérvényesítés bírósági úton
A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb költséggel rendezzék. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a Felhasználó a pertárgy értékétől függően a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti járásbíróságokon vagy törvényszékeken, valamint a Szolgáltató székhelye szerinti Bajai Járásbíróságon vagy Kecskeméti Törvényszéken is megindíthatja a pert.
 

Képviseleti kereset Az arra feljogosított szervezetek képviseleti kereseteket indíthatnak azokkal a vállalkozásokkal szemben, amelyek megsértik az uniós és a magyar fogyasztóvédelmi jogot. A szervezetek kérhetik a bíróságtól a fogyasztókat érintő jogsértő magatartás megszüntetését, megtiltását, a jogsérelem orvoslását, kártérítést, kijavítást vagy akár árleszállítást is. A fogyasztó a bejelentésével közvetlenül nem indíthat és általában nem is kezdeményezhet képviseleti keresetet. Kivétel ez alól az ügyészség, akihez kérelmet nyújthat be, melyben kezdeményezheti, hogy az ügyészség fontolja meg a képviseleti kereset benyújtását. A fogyasztóvédelemmel kapcsolatos feladatokat a Főügyészségek látják el, elérhetőségük itt található: http://ugyeszseg.hu/ugyeszsegek/fougyeszsegek/ A képviseleti keresetet a közérdekvédelmi ügyész indítja meg, de azt bárki kezdeményezheti az ügyészségen. A kezdeményezés minden fogyasztó számára ingyenes. Az ügyész dönt a képviseleti kereset benyújtásáról, és akkor fordul bírósághoz, ha annak törvényi feltételei fennállnak. Az ügyész a képviseleti keresetet nem az egyéni fogyasztó (bejelentő) érdekében indítja meg, hanem minden olyan személy érdekében, akit a jogsértés érint vagy érinthet. A fogyasztói érdekeket a bíróság előtt a közérdekvédelmi ügyész képviseli, a fogyasztók személyesen nem vesznek részt a perben, így nem kell jogi képviseletet biztosítani számukra, és perköltség sem terheli őket.
 

És további meghatalmazott szervezetek hivatalos eljárások során, az őket érintő fogyasztói jelzések alapján és hatósági ellenőrzések útján értesülnek azokról az tevékenységekről, amelyek megsértik a fogyasztói érdeket, és amelyekkel szemben saját hatáskörben képviseleti keresetet is indíthatnak.

A képviseleti kereseteket az adott jogosult meghatalmazott szervezet honlapján közzéteszik. Az engedélyezett szervezetek jegyzéke itt érhető el.

A személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogérvényesítés A Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit a szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója szerint, valamint bírósági úton az Országos Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulva gyakorolhatja:

Országos Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11. Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9. Telefon: +36 1 391 1400 Fax: +36 1 391 1410 E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Webhely: http://www.naih.hu/

Ha a felhasználó bírósági úton tesz panaszt, a per az érintett felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti bíróság előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a bíróság hatáskörébe tartozik.