Általános szerződési és felhasználói feltételek
A webáruház üzemeltetője
A https://meheszetikellekek.hu/ internetcímen elérhető webáruházat az
JaHan s.r.o.
Cégjegyzékszám: 24816191 - C 176911/MSPH Prágai Városi Bíróság
Adószám: CZ24816191
Székhely: 14000 Praha, Jaurisova 515/4
Üzleti tevékenység helye: 14000 Praha, Jaurisova 515/4
Telefon: +420 724 937 999
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Webhely: https://www.meheszetikellekek.hu/
(a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.
Szolgáltató bankszámla adatai:
Számlavezető pénzintézet: Deutsch Bank, Sparkasse Oberlausitz- Niederschlesien
IBAN: DE46850501000234907380
SWIFT: WELADED1GRL
A számlát EUR-ban vezetik
Ügyfélszolgálat
A Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak a Szolgáltató
ügyfélszolgálatához:
Telefonon
Telefonszám: +420 603 978 312 – a hívás nem kerül felszámításra!
Elérhető hétfőtől péntekig 09:00 és 15:00 óra között.
E-mailben
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A magyar jogi szabályozás
A webhelyet üzemeltető Szolgáltató Csehországból nyújtja szolgáltatását,
amely Magyarországra irányul. E szerződés és a szolgáltatás nyújtására, valamint
a Szolgáltatóra és a Felhasználókra a magyar és az európai jogszabályok
vonatkoznak, különösen:
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a
belső piacon belüli vevők területi alapú korlátozásainak és megkülönböztetésének
megszüntetéséről és más, az EU-országokban működő vállalkozások közötti
korlátozásokról, továbbá az e rendelettel módosított irányelvekről,
Az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
A 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemben,
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződésekkel kapcsolatban,
A 373/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet az árueladási és szolgáltatásnyújtási
szerződések részletes szabályairól,
Az 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról,
A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a szerződéses szavatosságról és jótállásról,
Az 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen
kereskedelmi gyakorlat tilalmáról,
Az 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető
feltételeiről és egyes korlátairól.
A szerződési feltételekben szereplő időpontok és időintervallumok közép-európai
idő szerint értendők.
A szerződési feltételekben szereplő munkanapok, munkaszüneti és ünnepnapok
magyar munkanapokat, munkaszüneti és ünnepnapokat jelölnek.
Általános szerződési és felhasználói feltételek hatálya és
felek
Jelen szerződési feltételek a webhelyen elérhető szolgáltatásokra, valamint
a webhelyen működő webáruházból megrendelhető termékek adásvételére vonatkoznak.
A szerződés felei:
Szolgáltató, mint a webhely üzemeltetője és a termékek eladója.
Felhasználó, mint a webáruházból terméket megrendelő vásárló, valamint a
webhely weboldalait meglátogató személy. A Felhasználó lehet jogképes
természetes és jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező
gazdálkodó szervezet, ideértve a külföldi jogalanyokat is, amennyiben elfogadja
és elfogadottnak tekinti e szerződési feltételeket, és kötelezőnek ismeri el.
Ennek keretében a szerződést kizárólag cselekvőképes és korlátozottan
cselekvőképes személyek köthetik a Ptk. rendelkezései szerint.
A szerződési feltételek a webhelyen történő közzétételüktől hatályosak és
határozatlan ideig érvényesek.
Távollévők közötti, elektronikus úton kötött szerződésekre vonatkozó
általános tájékoztatás
A webáruházban elérhető termékek lényeges tulajdonságairól a Felhasználó a
megrendelés előtt tájékozódhat a webáruház termékoldalain.
A Szolgáltató kizárólag termékeket forgalmaz a webáruház felületén, más
szolgáltatásokra nincs lehetőség.
A szerződés nyelve magyar.
A webhelyen leadott megrendelések az ajánlati kötöttséget kiváltó
írásmóddal tett jognyilatkozatnak minősülnek, és a Felhasználót fizetési
kötelezettség terheli.
A Szolgáltató köteles az megrendelés beérkezését elektronikus úton azonnal
visszaigazolni. Abban az esetben, ha a visszaigazolás 48 órán belül nem érkezik
meg a Felhasználóhoz, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól.
A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, nem kerül rögzítésre, és
későbbi hozzáférhetősége nem biztosított.
A Szolgáltató nem követ el magatartási kódex szerinti
kötelezettségszegéseket, ezért magatartási kódex nincs rendelkezésre áll.
Felhasználó a megrendelés előtt tájékoztatást kap az aktuális szállítási
díjakról és esetleges korlátozásokról, valamint a rendelkezésre álló fizetési
módokról.
A szerződési feltételeket és a tájékoztató dokumentumokat a Felhasználó a
megrendelés visszaigazolásakor csatolt dokumentumként megkapja e-mailben, az
aktuális tartalommal. Ezen kívül a Felhasználó a szerződési feltételeket és
tájékoztatókat a webhelyen található link segítségével letöltheti és
kinyomtathatja, és mindig hozzáférhetők a webhelyen az aktuális állapotban.
Regisztráció
A regisztráció ingyenes.
A regisztrációhoz a Felhasználónak a "Fiókom" gombra kell kattintania, majd
meg kell adnia az e-mail címét az "E-mail cím" mezőben. A regisztráció
véglegesítéséhez a Felhasználónak el kell fogadnia a jelen szerződési
feltételeket és be kell jelölnie az adatkezelési nyilatkozatot, majd végül
kattintania kell a "FIÓK LÉTREHOZÁSA" gombra.
A regisztráció érvényesítéséhez a Felhasználónak valós adatokat és
elérhetőségeket kell megadnia. Ha kiderül, hogy hamis adatokkal történt a
regisztráció, a Szolgáltató jogosult törölni a regisztrációval kapcsolatos
profilt. Ebben az esetben a Szolgáltató nem vállal felelősséget a lehetséges
következményekért.
A Szolgáltató jogosult törölni a regisztrációt bizonyos okokból, anélkül,
hogy bármilyen kötelezettsége lenne a következmények miatt. Ez előfordulhat, ha
a Felhasználó rosszhiszeműen használja a webhelyet, vagy megsérti a jelen
szerződési feltételeket.
A regisztráció törlése a már teljesített megrendeléseket nem érinti. Ha a
fenti okok miatt a Megrendelő nem teljesítheti a megrendelést, és a felhasználó
már fizetett, a Szolgáltató visszatéríti a felhasználó által fizetett összeget.
Ha a Felhasználó magatartása kárt okozott a Szolgáltatónak, jogosult a
kárösszeget levonni a visszatérített összegből.
A Felhasználó bármikor kezdeményezheti regisztrációjának törlését azáltal,
hogy e-mailt küld a Szolgáltatónak. A Szolgáltató 10 napon belül feldolgozza a
kérelmet és végrehajtja a regisztráció törlését.
A Felhasználó regisztrációjának törlését szükségessé tehetik a Felhasználó
adatainak törlését vagy az adatkezelési korlátozást kérő kérelmei. Erről a
Felhasználónak részletes tájékoztatót ad az adatkezelési tájékoztatóban.
A regisztráció törlése nem érinti a Felhasználó által korábban leadott már
teljesített megrendeléseket.
A felhasználói hozzáférési adatok (beleértve a jelszót is) biztonságáért a
Felhasználó felelős. Ha a Felhasználó észleli, hogy a regisztráció során
megadott jelszavához jogosulatlan harmadik fél ismerhet hozzá, azonnal meg kell
változtatnia a jelszót. Ha feltételezhető, hogy a harmadik fél visszaél a
jelszóval, a Felhasználónak azonnal értesítenie kell a Szolgáltatót.
A Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat
szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy mindig időszerűek, teljesek és
valósak legyenek.
Ha a Felhasználó elfelejti a jelszavát, lehetősége van új jelszó beállítására a
Szolgáltatónak történő értesítés után.
A termékek aktuális árát a webáruházban található
termékoldalakon lehet megtekinteni.
A termékek árai bruttó fogyasztói árak, tehát tartalmazzák az összes adót.
Az árak mindig forintban (HUF) értendőek.
A vételár nem tartalmazza a szállítási költséget.
Szolgáltató nem számít fel külön csomagolási költséget.
A visszaigazolásban a megrendelés teljes összege, beleértve a vételárat és
egyéb esetleges költségeket is, látható.
Szolgáltató fenntartja magának az jogot, hogy módosítsa a webáruházban
látható termékek árait. Az árváltozás nem érinti a már megrendelt termékek árát,
amelyről a megrendelés visszaigazolásában szerepel.
Ha a webhelyen nyilvánvaló tévedés miatt hibás ár kerül feltüntetésre (pl.
"0" vagy "1" Ft-os ár, vagy rendkívül alacsony vagy magas ár), akkor Szolgáltató
nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, és a hibás árú termékre
vonatkozóan nincs érvényes szerződés. Szolgáltató felajánlhatja a helyes áron
történő értékesítést, amely esetben a Felhasználónak lehetősége van az új
rendelés leadására a helyes áron. A Felhasználó által elektronikus úton leadott
megrendelés csak ajánlatnak számít, amelyet a Szolgáltató nem köteles elfogadni.
Az első automata visszaigazolás csak a megrendelés beérkezését igazolja. Az
elfogadásra az efféle hibás árfeltüntetés esetén mindig a második, automatikusan
nem generált visszaigazolás során kerül sor, amelyben létrejön a szerződés. A
hibás árfeltüntetés esetén a helyes ár megerősítése történik a második
visszaigazolás küldése előtt.
A megrendelés leadásának módja és lépései, a szerződés
létrejötte
Termék kiválasztása
A Felhasználó a termék tulajdonságait bemutató oldalakon tájékozódhat a
termékekről.
A kívánt termék adatlapján található "KOSÁRBA" gombra kattintva a termék
bekerül a virtuális kosárba.
Több termék esetén a fenti lépéseket ismételje meg a kívánt termékekkel.
Ha a Felhasználónak kérdése lenne a termékkel kapcsolatban, a Szolgáltató
ügyfélszolgálata rendelkezésre áll (elérhetőségek fentebb az "Ügyfélszolgálat"
cím alatt).
Megrendelés leadása és visszaigazolása, a szerződés létrejötte
A Felhasználó az online webáruházban adhatja le a megrendelését az
alábbiak szerint.
A regisztráció nem kötelező a megrendelés leadásához.
Miután a Felhasználó kiválasztotta a termékeket és elhelyezte azokat a
kosárban, a weboldal fejlécén található bevásárlókosár ikonra kattintva
megtekintheti a kosár tartalmát. A kosár tartalmazza a kiválasztott termékek
darabszámát és a teljes vételárat.
A kosár oldalon a Felhasználó megváltoztathatja a kiválasztott termékek
darabszámát, illetve eltávolíthatja a termékeket.
Ha a Felhasználónak van kedvezményre jogosító kuponja, a "KUPONOK" mezőbe
beírhatja a kódot, majd az "OK" gombra kattintással érvényesítheti a kedvezményt.
Ezután a regisztráció vagy belépés opcióját ki kell választani:
Amennyiben korábban nem regisztrált, a "REGISZTRÁLOK" gombra kattintva
regisztrálhat a Felhasználó a szerződés 6. pontjában foglaltak szerint.
Ha már regisztrált, de még nincs bejelentkezve, a "REGISZTRÁLT MÁR?" felirat
alatti "Ha igen, kattintson IDE és jelentkezzen be!" gombra kattintva beléphet a
felhasználói fiókjába.
A "MEGRENDELÉS VENDÉGKÉNT" gombra kattintva a Felhasználó regisztráció nélkül is
leadhatja a megrendelést. Ebben az esetben a szállítási és számlázási adatok
megadása szükséges. Ha a számlázási cím eltér a szállítási címtől, a Felhasználó
a "Másik cím használata számlázásra" opciót választva eltérő számlázási címet
adhat meg. Ezután a "Adatok mentése és továbblépés a szállításhoz" gombra
kattintással rögzítheti az adatokat.
FIGYELEM! Adószámmal rendelkező adóalanyként (pl. gazdálkodó
szervezet, egyéni vállalkozó, őstermelő, stb.) történő vásárlás esetén a cégnév/név,
adószám és számlázási cím megadása kötelező. Az adatok helyességéért, a valós
adatok megadásáért pedig a vásárló adóalany nevében eljáró személy tartozik
felelősséggel.
Ezt követően a szállítási és fizetési mód kiválasztása szükséges. .2.8.
Az összesítő oldalon látható a teljes megrendelés fogyasztói ára, valamint a
fizetendő szállítási vagy egyéb költségek bruttó összege; tehát a Felhasználó
által fizetendő összeg.
Az adatbeviteli hibákat a szerződéses nyilatkozat elküldése előtt
azonosíthatja és kijavíthatja az alábbiak szerint:
Ha hiányos vagy nyilvánvalóan hibás adatot adott meg, a megrendelés
folyamatában figyelmeztető üzenet jelenik meg.
A regisztrált felhasználó a személyes adatait a rendelés folyamán
módosíthatja az eddigi lépéseket követve. A regisztrált adatokat a fiókjában
találhatja meg, ahol a "CÍMEIM" és "SZEMÉLYES INFORMÁCIÓIM" gombokkal
módosíthatja azokat.
A szolgáltató az megrendelés beérkezése után azonnal
automatikusan visszaigazolja azt a felhasználónak e-mailben, amelyet a
felhasználó megadott az online rendelése során. A visszaigazolás tartalmazza a
felhasználó által fizetendő, vagy online fizetés esetén kifizetett teljes
összeget. Ha a felhasználó nem kapja meg ezt a visszaigazolást 48 órán belül a
megrendelés elküldése után, akkor mentesül az ajánlati kötöttség alól. A
visszaigazolás akkor tekinthető megérkezettnek, amikor a felhasználó számára
elérhetővé válik (tehát amikor megjelenik a levelesládájában). Az itt írt
visszaigazolással még nem jön létre szerződés a termék vásárlására vonatkozóan,
ez a visszaigazolás nem számít a megrendelés elfogadásának.
A megrendelések feldolgozása minden hétköznap, hétfőtől péntekig, közép-európai
idő szerint 08.00 és 16.00 óra között történik. Ha a megrendelés ebben az
időintervallumban érkezik be, akkor azt a beérkezéstől számított 2 munkanapon
belül feldolgozzák. Ha a megrendelés a fent említett időintervallumon kívül
érkezik a szolgáltatóhoz, akkor azt az első feldolgozási időszak kezdetén kell
tekinteni (az előleges fizetés esetén a fizetendő összeg megérkezését követően),
és az első feldolgozási időszak kezdetétől számított 2 munkanapon belül
feldolgozzák.
A megrendelés feldolgozásának megkezdése után a szolgáltató - amennyiben
elfogadja a megrendelést - e-mailben értesíti a felhasználót a megrendelés
elfogadásáról. A szerződés a termék vásárlására vonatkozóan a szolgáltató e-mail
üzenetének megérkezésével jön létre a felhasználóhoz.
A felhasználó regisztrációjának törlése a megrendelés benyújtását követő
kérelemre nem érinti az előzőleg érvényesen leadott megrendelések teljesítését.
Ha a felhasználó kéri a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak
törlését a teljesítés előtt, vagy tiltakozik ezek ilyen célú felhasználása ellen,
akkor a szolgáltató nyilatkozik az elállási szándékáról a megrendeléssel
kapcsolatban.
A megrendelés utólagos korrigálása
Ha a Felhasználó szeretne változtatni a már leadott megrendelésén, vagy
helytelen adatokat adott meg, azt haladéktalanul jeleznie kell az
ügyfélszolgálaton. Fontos, hogy ezt minél előbb tegye meg annak érdekében, hogy
a Szolgáltató korrigálni tudja a megrendelést a teljesítés megkezdése előtt.
A megrendelés korrigálása esetén a Szolgáltató új visszaigazolást küld a
megrendelésről a módosított tartalommal, amely alapján a módosított megrendelés
jön létre, vagy - a korábban elfogadott hibás megrendelés esetén - a vásárlásra
vonatkozó szerződés módosul.
A Szolgáltató a Felhasználó hibásan leadott megrendelését törölheti és a
Felhasználótól egy új megrendelés leadását kérheti az utólagos korrigálás során.
Erről külön egyeztetést folytat az érintett Felhasználóval.
Fizetési feltételek
Lehetséges fizetési módszerek:
Banki átutalás előre fizetéssel:
A Felhasználó választhatja ezt a fizetési módot a megrendelés küldésekor. Az
átutaláshoz szükséges adatokat a visszaigazoló e-mail tartalmazza, amelyet a
megrendelés beérkezésekor küld a Szolgáltató.
Ez a fizetési mód független a választott szállítási módtól.
Bankkártyás online fizetés:
A Felhasználó választhatja ezt a fizetési módot a megrendelés küldésekor, az
online fizetési szolgáltató szolgáltatásával történő előre fizetéshez.
A bankkártyás online fizetési szolgáltatást a GoPay - Planá 67 370 01 Planá,
Czech Republic, ID: 26046768 biztosítja. A felhasználó bankkártyával fizethet az
online fizetési szolgáltatás segítségével.
A bankkártyás online fizetési szolgáltató a PayPal (Európa) S.à r.l. et Cie,
S.C.A., Boulevard Royal 22-24, L-2449 Luxembourg.
A bankkártyás fizetés során a felhasználó közvetlenül és kizárólag a fenti
szolgáltató részére adja meg a fizetéshez használt bankkártya adatait, mivel a
fizetés folyamán átirányítják a szolgáltató weboldalára. A bankkártyás fizetést
szolgáltató nem osztja meg a bankkártyaadatokat a Szolgáltatóval.
Az online fizetés további feltételeit a fizetési szolgáltató szerződési
feltételei határozzák meg, amelyeket a felhasználó megtekinthet a fizetési
szolgáltató felületén a fizetés előtt, amikor a megrendelést továbbítják.
Ez a fizetési mód független a választott szállítási módtól.
Utánvétes fizetés a Szolgáltatóval történő átvétel esetén:
A Felhasználó választhatja ezt a fizetési módot a megrendelés küldésekor, amikor
a fizetés a Szolgáltatóval történő átvételkor történik.
A Szolgáltató lehetővé teszi a Szolgáltatóval történő átvételt a Újezd pod
Troskami 65, 51263, Újezd pod Troskami, Cseh Köztársaság cím alatt, előzetesen
egyeztetett időpontban hétfőtől péntekig 09.00 óra és 15.00 óra között.
Ebben az esetben a Felhasználó készpénzzel vagy bankkártyával fizethet a
helyszínen.
Utánvétel kiszállítás esetén: A megrendelés elküldésekor a Felhasználó
választhatja a kiszállítással történő kézbesítést, és az utánvétellel történő
fizetést. A Felhasználó a kézbesítéskor a futárszolgálat munkatársánál
készpénzzel vagy bankkártyával fizethet.
A futárszolgálatnál történő fizetésre vonatkozó további feltételekről a PPL Zrt.
és a GLS Hungária Kft. szerződési feltételei rendelkeznek, amelyeket a
Felhasználó megismerhet a PPL Zrt. és a GLS Hungária weboldalán.
Ha a Szolgáltató saját érdekek miatt nem tudja teljesíteni a már
kifizetett megrendelést, akkor 14 napon belül a felmerülésétől számítva
visszatéríti a Felhasználónak az általa a megrendeléssel kapcsolatban fizetett
teljes összeget.
Teljesítési határidő és szállítási feltételek
Teljesítési és szállítási határidő
A megrendelt terméket a Szolgáltató a megrendelés elfogadásának
visszaigazolásában szereplő határidőn belül szállítja ki a megadott szállítási
címre, amelyet a Felhasználó megadott a megrendelés során.
Ha a termék készleten van, akkor a megrendelést követő 2 munkanapon
belül átadják a fuvarozónak, aki azt 2 munkanapon belül kézbesíti.
Ha a termék nincs készleten a megrendelés leadásakor, a Szolgáltató
tájékoztatja a Felhasználót a termék várható kézbesítési idejéről.
Ha a Szolgáltató nem tudja teljesíteni a megrendelést az előző pontban
meghatározott határidőn belül, vagy nem tudja beszerezni a nem készleten lévő
terméket, akkor az akadály felmerülése után haladéktalanul értesíti a
Felhasználót a teljesítés várható körülményeiről vagy a teljesítés
meghiúsulásáról. Ha a teljesítés meghiúsul, a Szolgáltató visszatéríti a
Felhasználó által a megrendeléssel kapcsolatban eddig befizetett összeget.
Fuvarozó:
A Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a General Logistics
Systems Czech Republic s.r.o. bejegyezték a brünni tartományi bíróságra, C
részleg, 66184 osztályba.
Címük a következő:
Ipari 5619/1 586 01 Jihlava Cseh Köztársaság GPS koordináták: 49°25'54.109"É,
15°36'34.566"E
ID: 260 87 961 Adószám: CZ 260 87 961 A General Logistics Systems B.V.
Breguetlaan 28-30 1438 BC Oude Meer Hollandia
ezeket a gazdasági társaságokat (a továbbiakban: Fuvarozó) képviselik.
A szállítás díja
A kiszállítás díjának bruttó összegét, amelyet a Felhasználónak fizetnie
kell, a megrendelés küldése során ismerheti meg a Felhasználó.
A termék átvétele
A Felhasználó köteles kifizetni a megrendelt termék(ek) árát, a
szállítási díjat és a megrendeléssel kapcsolatos egyéb költségeket, valamint
átvenni a terméket(eket) a megrendelés leadása vagy véglegesítése előtt
ismertetett költségekkel együtt. Ha a Felhasználó indokolatlanul nem veszi át a
terméket, az a szerződés megszegése. A szerződésszegés miatt okozott kárt a
Szolgáltató követelheti.
Ha a Felhasználó indokolatlanul nem veszi át a megrendelt terméket a szállítás
időpontjában - ideértve azt is, ha a Fuvarozó többször megpróbálja kézbesíteni -
a Szolgáltató jogosult eladni a megrendelt árut egy harmadik félnek. Ebben az
esetben, ha a termék visszakerül a Szolgáltatóhoz, és a Felhasználó előre
fizette a termék vételárát, a Szolgáltató visszatéríti a vételárat a tranzakciós
költségek és a visszaszállítás költsége levonása után. A szállítási díj és egyéb
költségek nem kerülnek visszatérítésre. A termék visszaszállításával kapcsolatos
költségeket a Szolgáltató levonhatja a visszatérítendő összegből. Ha a
Felhasználó nem fizette előre a termék árát, és indokolatlanul nem veszi át, a
Szolgáltató követelheti a szállítási és visszaszállítási díjat, valamint a
teljesítéssel kapcsolatos egyéb költségeket, amelyeket előre közöltek, és
amelyek a szerződésszegés okozta kár megtérítését jelentik.
A Felhasználónak a kézbesítés helyén és idején, az átvételkor meg kell
ellenőriznie a megrendelt termék(ek) mennyiségét, állapotát és a szükséges
dokumentumok (számla) meglétét, és az esetleges sérülést, hiányt vagy más
eltérést azonnal jelentenie kell a Fuvarozónak. Ha a Felhasználó kézbesítéskor
bármilyen sérülést vagy eltérést tapasztal a terméken, a Fuvarozónak kérelemre
részletesen fel kell tüntetnie az árut és a tapasztalt eltéréseket vagy
sérüléseket jegyzőkönyvben. A termék szállítása közben keletkezett károkért a
Szolgáltató felel a termék átadásáig a Felhasználó részére. Ha a Felhasználó
elmulasztja az átvételkor végzendő ellenőrzést, az nem érinti a Felhasználó
szavatossági jogait és a indokolatlan elállási jogát, amelyeket a 12. pontban
írtak szerint gyakorolhat.
A Szolgáltató biztosítja a termék átvételének lehetőségét a Újezd pod
Troskami üzletben a következő címen: Újezd pod Troskami 65, 51263, Újezd pod
Troskami, Cseh Köztársaság. A Felhasználó ebben az esetben a helyszínen
készpénzzel vagy bankkártyával fizethet.
Hibás teljesítés
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában
nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban meghatározott minőségi
követelményeknek.
A Szolgáltató nem teljesít hibásan, ha a Felhasználó a hibát már a
szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett volna.
Ha a Felhasználó a fogyasztónak minősül, akkor a hiba, amit egy éven
belül felismert a teljesítés időpontjában is fennállt, feltéve, hogy ez az
időtartam nem összeegyeztethetetlen a természetével vagy a hiba jellegével. Ez
azt jelenti, hogy egy éven belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a
Szolgáltatót terheli.
Ha a Felhasználó a fogyasztónak minősül, és a Szolgáltató végezte a
termék szakszerűtlen beüzemelését, akkor az hibás teljesítésnek minősül, kivéve,
ha az beüzemelés a szerződés része volt, a Szolgáltató felelősséggel végezte,
vagy a beüzemelést a Felhasználónak kellett volna elvégeznie, és a hiba a
Szolgáltató által nyújtott beüzemelési utasítás hiányosságából ered.
Ha a Felhasználó a fogyasztónak minősül, és az adásvételi szerződés
szerint a Szolgáltató végzi a termék beüzemelését vagy az a Szolgáltató
felelősséggel történik, akkor a teljesítést akkor kell befejezettnek tekinteni,
amikor a beüzemelés befejeződött.
Kellékszavatosság
Ha a Szolgáltató hibásan teljesített, a Felhasználó a Polgári
Törvénykönyv szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet, a fogyasztónak
minősülő Felhasználó pedig a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI. 30.)
Kormányrendelet szerint.
A Felhasználó választhatja, hogy kijavíttatja vagy kicserélteti a hibás
terméket, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan
többletköltséggel járna a Szolgáltató számára. A fogyasztónak minősülő
Felhasználó esetében a többletköltség aránytalan volta megállapításakor a
Szolgáltató figyelembe veszi a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt
értékét és a szerződésszegés súlyát. Ha a Szolgáltató nem vállalja a kijavítást
vagy a cserét, vagy nem tudja teljesíteni az ésszerű határidőn belül, akkor:
a fogyasztónak minősülő Felhasználó arányos árcsökkentést vagy elállást kérhet,
de nem végezhet maga javítást a Szolgáltató költségén;
a nem fogyasztónak minősülő Felhasználó arányos árcsökkentést, javítást a
Szolgáltató költségén, vagy javítást hajtat ki mással, vagy elállhat a
szerződéstől.
If the User qualifies as a consumer, they are
entitled to demand a proportionate reduction of the consideration or to
terminate the purchase agreement if:
the Service Provider failed to carry out or refused to carry out the repair or
replacement and did not bear the cost of returning the replaced product;
a repeated performance error occurs despite the Service Provider's attempt to
make the product conform to the contract;
the performance error is of such magnitude that an immediate reduction in price
or immediate termination of the purchase agreement is justified; or
the Service Provider refuses to make the product conform to the contract or it
is apparent from the circumstances that the Service Provider will not be able to
make the product conform to the contract within a reasonable time without
causing significant inconvenience to the User.
If the User qualifies as a consumer, the proportionate reduction of the
consideration shall be equal to the difference between the value of the
consideration payable and the value of the actual received product.
If the User qualifies as a consumer, the right to terminate the purchase
agreement based on non-performance can be exercised by the User by submitting a
statement expressing the termination addressed to the Service Provider.
If the User qualifies as a consumer, and a performance error affects
only a specific part of the product supplied under the purchase agreement, and
the conditions for exercising the right to terminate the purchase agreement
exist concerning those parts, the User may terminate the purchase agreement only
with respect to the defective goods, but may also terminate the agreement with
respect to any other goods acquired with them if it is not reasonably expected
that the User would keep only those goods that conform to the contract.
If the User qualifies as a consumer, if the User intends to terminate
the purchase agreement due to a performance error, the Service Provider has the
burden of proof that the error is insignificant.
If the User qualifies as a consumer, the User is entitled to withhold
part or all of the remaining purchase price proportionate to the severity of the
non-performance and the Service Provider's failure to fulfill its obligations
regarding the non-performance.
The User may switch to another right of warranty upon notification;
however, the User shall bear the costs associated with such switch, unless it
was reasonable or the Service Provider gave reasons for it.
The User shall notify the Service Provider of the error without delay
after discovering the error. In the case of a contract between a consumer and a
business, a defect notified within two months from the date of discovery shall
be deemed to have been notified without delay. The User shall be responsible for
any damage caused by a delay in notification. The User's claim for warranty
shall expire within one year from the performance of the contract. The User who
qualifies as a consumer's claim for warranty shall expire within two years from
the performance of the contract. However, if the contract between the consumer
and the business concerns a used item, the User who qualifies as a consumer's
claim for warranty shall expire after one year from the performance of the
contract.
If the User qualifies as a consumer, within one year from the
performance, apart from notifying the error, there are no additional conditions
for asserting the warranty claim if the User can prove that the product or
service was provided by the Service Provider. After one year from the
performance, the User, however, needs to prove that the error existed at the
time of performance.
The Service Provider must carry out the repair or replacement of the
product within a reasonable time, taking into account the nature and intended
use of the product, as determined by the User.
In order to perform the warranty obligation, the User must make the
product available to the Service Provider. The costs associated with the
performance of the warranty obligation shall be borne by the Service Provider.
If the User qualifies as a consumer, the Service Provider must accept
the return of the replaced product at its own expense. If repair or replacement
necessitates the removal of an item that was fitted in the product as a result
of its intended use and prior to the detection of the defect, the Service
Provider's warranty obligation includes the removal of the non-conforming item
and the installation, or the costs of removal or installation.
If the User terminates the purchase agreement in its entirety or with
respect to the goods provided under the purchase agreement, the User must return
the affected goods to the Service Provider at the User's own expense, and the
Service Provider must promptly reimburse the User for the amount paid for the
affected goods.
Product Warranty
In the case of defects in movable property (products), if the User
qualifies as a consumer, the User may exercise either the warranty right set out
above or a product warranty claim at the User's discretion.
The User may only request the repair or replacement of the defective
product as a product warranty claim.
The product is considered defective if it does not meet the requirements
for quality applicable at the time of its placing on the market, or if it does
not possess the characteristics described by the manufacturer.
The User may enforce a product warranty claim within two years from the
date of the product's supply. After this period, the User loses this entitlement.
The User may only assert a product warranty claim against the
manufacturer or distributor of the movable property. The User is required to
prove the defect in the product when asserting a product warranty claim.
The manufacturer or Service Provider is exempt from product warranty
liability only if they can prove that:
they did not manufacture or market the product in the course of business, or
the defect was not detectable at the time of its placing on the market according
to the state of science and technology, or
the defect of the product resulted from the application of a legal or mandatory
regulatory requirement.
The manufacturer or Service Provider needs to prove at least one of these
reasons to be exempt from product warranty liability.
The User cannot simultaneously assert a warranty claim and a product
warranty claim for the same defect. However, if the product has been replaced or
part of it has been repaired under a product warranty, the User may assert a
warranty claim against the manufacturer for the replaced product or repaired
part.
According to the Civil Code Act V of 2013, the
Government Decree No. 151/2003 (IX. 22.) on the mandatory guarantee for certain
durable consumer goods, and the Government Decree No. 19/2014 (IV. 29.) on the
procedural rules for handling warranty and guarantee claims relating to goods
sold in consumer and business contracts (hereinafter referred to as the NGM
Decree), in case of faulty performance towards a User qualifying as a consumer,
the Service Provider is obliged to provide a guarantee for certain products.
The duration of the guarantee is as follows:
1 year for sales prices exceeding HUF 10,000 but not exceeding HUF 100,000,
2 years for sales prices exceeding HUF 100,000 but not exceeding HUF 250,000,
3 years for sales prices exceeding HUF 250,000.
The guarantee period starts from the date of delivery of the product to the
User, or if the installation is carried out by the Service Provider or its
authorized representative, from the date of installation.
If the User puts the product into operation more than six months after delivery,
the starting date of the guarantee period is the date of delivery.
In case of repair of the consumer goods, the guarantee period is extended by the
time during which the User could not use the consumer goods properly due to the
defect, starting from the date of submission of the product for repair.
If the purchased product is a new durable consumer good falling under the scope
of Government Decree No. 151/2003 (IX. 22.), and the purchased product becomes
defective during the mandatory guarantee period, the User can assert the same
claims against the Service Provider as in the case of liability for defects.
Thus, the User has the option to request repair, replacement, price reduction,
or termination of the contract, in the order listed under the heading "Liability
for Defects".
If a product is subject to a guarantee, the same rights and entitlements
arising from liability for defects can be asserted concurrently.
The User may exercise the right to repair by choosing to do so at the
Service Provider's registered office, any branch, subsidiary, or at the
authorized repair service indicated on the guarantee certificate.
The guarantee claim can be enforced by presenting the guarantee certificate, and
it is not a condition to return the opened packaging.
If the Service Provider fails to provide the guarantee certificate to the User,
the User may exercise their rights by presenting the purchase document (invoice
or receipt).
The Service Provider is only exempt from the obligation of guarantee if
they can prove that the cause of the defect occurred after the performance.
Unless explicitly stated in writing, the Service Provider does not
guarantee that the product is suitable for any specific purpose desired by the
User. The Service Provider has the right to examine the indicated defect in the
product with an expert. If the defect can be attributed to improper use, the
cost of repair shall be borne by the User. The Service Provider's guarantee does
not cover cases where the product has been disassembled by unauthorized persons,
the casing has been opened or damaged, the structural design has been modified,
or the defects have resulted from:
improper installation,
non-intended use,
incorrect setup, or
failure to perform prescribed maintenance. 12.4.7. If the product ordered on the
website is a new durable consumer good falling under the scope of Government
Decree No. 151/2003 (IX. 22.), the Service Provider shall attach a guarantee
certificate or send an electronically signed electronic guarantee certificate to
the User, or ensure its accessibility for download. The Service Provider must
hand over the electronic guarantee certificate no later than the day following
the delivery or installation of the product. If the availability of the
guarantee certificate is ensured by download, the Service Provider must ensure
that it remains available and downloadable in its original form until the end of
the guarantee period. The list of durable consumer goods is provided in the
Annex to Government Decree No. 151/2003 (IX. 22.). There is no mandatory
guarantee obligation under the law in respect of goods other than those listed
therein.
If it is determined by the Service Provider during the first repair that
the product cannot be repaired, in the absence of different instructions from
the User, the Service Provider must replace the product within eight days. If
that is not possible, the Service Provider must reimburse the User for the
purchase price indicated on the receipt submitted by the User within eight days.
If, after three repairs within the guarantee period, the product becomes
defective again, and the User does not request a proportionate reduction in the
purchase price, the Service Provider must replace the product or, if replacement
is not possible, refund the purchase price to the User within 8 days.
If the repair is not carried out within 30 days after reporting the
guarantee claim, the Service Provider must replace the product or, if
replacement is not possible, refund the purchase price to the User within 8 days
from this date.
If the User qualifies as a consumer and asserts a claim for replacement
within three business days from the date of installation or from the date of
receipt if the installation was carried out by the Service Provider or its
authorized representative, due to the malfunction of the consumer goods, the
Service Provider cannot refer to disproportionate additional costs, but is
obliged to replace the consumer goods, provided that the malfunction prevents
the intended use.
The User cannot simultaneously assert a claim for liability for defects
and a claim under the guarantee, or a claim under product liability and a claim
under the guarantee. Otherwise, the User is entitled to the rights arising from
the guarantee, product liability, and liability for defects independently of
each other.
"Tárgy: Elállási nyilatkozat
Alulírott, (Felhasználó neve) ezennel kijelenti, hogy indokolás nélkül eláll
a(z) (termék neve) vásárlására irányuló szerződést.
Megrendelés dátuma: (megrendelés dátuma) Termék átvételének dátuma: (termék
átvételének dátuma/ha már megtörtént)
Aláírás: Dátum:"
A Felhasználó jogosult az elállási jog gyakorlása során az áru értékének
csökkenését kifizetési kötelezettség nélkül kizárólag az áru jellegének,
jelölésének és működésének megállapításához szükséges mértékben megsérülő
csomagolás miatt következő áru nem rendeltetésszerű használata miatt bekövetkező
értékcsökkenésért felelni.
A Szolgáltató köteles a Felhasználó által kifizetett összegeket –
ideértve a termék vételárát és a szállítási költségeket is – az elállási jog
gyakorlása közlésétől számított 14 napon belül visszatéríteni a Felhasználónak,
kivéve, ha a Felhasználó kifejezetten más módon jár el, és azzal együtt a
Felhasználónak a különbözetet a további szállítási módok közül a legalacsonyabb
szállítási mód költségével térítik vissza.
A visszatérítést az eredeti tranzakció során használt fizetési móddal
kell megegyező módon kell teljesíteni, kivéve, ha a Felhasználó kifejezetten az
elállási jog gyakorlásával kapcsolatos visszatérítés egyéb módját kérelmezte; a
visszatérítés ilyen esetben a Felhasználónak semmilyen többletköltséggel nem
járhat.
A Felhasználó ilyen helyzetben a terméket haladéktalanul, de legkésőbb
az elállási jog gyakorlásának közlésétől számított 14 napon belül vissza kell
juttatnia vagy átadnia a Szolgáltatónak, hacsak a Szolgáltató nem kínálta fel,
hogy ő maga visszaszerzi a terméket. A friss élelmiszert és más terméket,
amelyet ennek természeténél fogva nem lehet normál úton visszajuttatni, a
Szolgáltató nem köteles visszavenni.
A Felhasználó a terméket a megrendeléssel kapott visszaküldési címre (Szolgáltató
székhelyére vagy más a visszaküldésre kijelölt címére) küldheti vissza, vagy
visszaviheti azt személyesen a címre. A termék visszajuttatásának költségei a
Felhasználót terhelik, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta ezeket a költségeket
vagy nem tájékoztatta a Felhasználót erről indokolt módon.
--
Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: JaHan s.r.o.
Újezd pod Troskami 65, 51263, Újezd pod Troskami, Cseh Köztársaság
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Alulírott …………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat
az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
A termék átvételének időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
--
A felhasználónak lehetősége van a elállási jog gyakorlására a határidő
lejárta előtt, ha írásban elküldi elállási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó
napján szóban közli azt. A felhasználónak bizonyítania kell, hogy az elállási
jogát az itt leírt módon és határidőn belül gyakorolta.
A higiéniai csomagolással ellátott termékek esetén a felhasználó
indokolás nélkül nem gyakorolhatja elállási jogát a csomagolás eltávolítása után.
A további csomagolás felbontása nem akadályozza az elállási jog gyakorlását. A
felhasználó elállási joga nem zárható ki a csomagolás felbontása és a termék
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat
miatt a higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében.
A termék visszaküldésének megszervezése és költsége a felhasználót
terheli. Az árut személyesen is vissza lehet küldeni, az előzetes időpont
egyeztetést követően az ügyfélszolgálat segítségével.
Az elállás elfogadása és az áru visszavétele után a felhasználó számára
legfeljebb 14 napon belül megtörténik az elszámolás. Az elállási jog gyakorlása
esetén a szolgáltatónak vissza kell térítenie a felhasználónak a vételárat és a
szállítási költséget.
A felhasználó nem gyakorolhat elállási jogot:
nem előre gyártott termék esetében, amelyet a felhasználó utasítása vagy
kifejezett kérés alapján állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a felhasználóhoz szabtak;
zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a
felbontás után nem küldhető vissza.
Az elállás joghatásai
Amennyiben a felhasználó eláll a szerződéstől, a szolgáltatónak
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül vissza kell térítenie a felhasználó
által teljesített ellenszolgáltatást, ideértve a termék szállítási költségét is
(kivéve a felhasználó által választott, a szolgáltató által felajánlott
legolcsóbb szállítási módtól eltérő költségeket). A visszatérítés során a
szolgáltató ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint amit a tranzakció során
használtak, hacsak a felhasználó nem egyezik bele az eltérő fizetési módba,
amelyért nem terhelik fel többletköltséggel. A termék adásvételi szerződése
esetén a szolgáltató visszatartja a visszatérítést mindaddig, amíg vissza nem
kapta a terméket, vagy a felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte - a
kettő közül az előbbi időpontot kell figyelembe venni.
A felhasználó köteles a terméket az elállási nyilatkozat beérkezése után
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a
szolgáltatónak. A határidő akkor teljesül, ha a terméket a 14 napos határidő
lejárta előtt elküldi. A termék visszaküldésének közvetlen költsége a
felhasználót terheli.
A felhasználó csak akkor felelős a termék értékcsökkenéséért, ha az a
termék használatának meghaladása miatt következik be. Ez a rendelkezés csak a
higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében érvényes.
Fórum szabályzat és moderálási alapelvek
A weboldalon lévő termékeket a felhasználók szöveges hozzászólásokkal és
pontozással értékelhetik. A hozzászólások és pontozások nem kötelezőek a
weboldalra történő regisztrációhoz.
Bármilyen felhasználó elküldhet hozzászólást, és a szolgáltató nem vállal
felelősséget a közzétett hozzászólásokért és bejegyzésekért, amelyek másokat
sértő módon tartalmazhatnak. A szolgáltató nem felel az egyes hozzászólásokban
elhelyezett káros szoftverekért és alkalmazásokért, mint például vírusok, férgek,
makrók és más, nem felsorolt programok, alkalmazások okozta károkért, bár
mindent megtesz a ilyen tartalmak elkerülése érdekében.
A szolgáltató moderálja a hozzászólásokat a közzététel előtt.
Általános rendelkezések, adatvédelem
A felhasználók által beküldött hozzászólásokat más felhasználók is láthatják,
ahol az adott hozzászóló neve azonosítható, és a hozzászólásban közölt adatok
ismertek lesznek, így a felhasználó azonosítható lehet. Ez azonban a felhasználó
felelőssége, és a szolgáltató nem vállal felelősséget ezekért a
következményekért.
A felhasználónak nem engedélyezett más személy vagy jogi személy nevében
hozzászólásokat közzétenni, és ezek nem lehetnek törvénybe ütköző,
diszkriminatív, rasszista, gyűlöletkeltő, káros, obszcén vagy vallási, politikai
nézetekkel kapcsolatos tartalmak. A hozzászólások nem sértethetik más személy
magánéletét, nem lehetnek bántóak vagy kiskorúak számára veszélyesek. Emellett
nem tartalmazhatnak olyan tartalmakat, amelyek jogilag vagy szerződésileg
védettek, vagy szellemi tulajdont sértők, valamint vírusokat vagy más káros
tartalmakat terjesztenek, vagy amelyek bármilyen módon megsértik a szolgáltató
vagy mások jogait és érdekeit.
A felhasználó nem végezhet ingatlanok, ingóságok vagy szolgáltatások adásvételét
vagy hirdetését hozzászólásokban, és nem segíthet ilyen tevékenységben.
A felhasználók hozzászólásai tartalmazhatnak különböző tartalmakat (képek,
videók, hanganyagok stb.), és a megosztott tartalmak is tartalmazhatnak
ilyeneket. A képek és mozgóképek nem tartalmazhatnak más személy képmását, és
bármilyen tartalom nem lehet törvénybe ütköző, diszkriminatív, rasszista,
gyűlöletkeltő, káros, obszcén vagy vallási, politikai nézetekkel kapcsolatos, és
nem sérti mások magánéletét vagy veszélyezteti a kiskorúakat. Emellett nem
tartalmazhat olyan tartalmakat, amelyek jogilag vagy szerződésileg védettek,
vagy szellemi tulajdont sértők, valamint vírusokat vagy más káros tartalmakat
terjesztenek, vagy amelyek bármilyen módon megsértik a szolgáltató vagy mások
jogait és érdekeit.
A felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a személyével kapcsolatos adatok
közzétételre kerüljenek a beküldött tartalmakban, amelyek a weboldal többi
felhasználója számára láthatók és hozzáférhetőek lesznek. Ez azonban a
felhasználó felelőssége, és a szolgáltató nem vállal felelősséget ezekért a
következményekért.
Közzététel
A weboldalon közzétett hozzászólások minden látogató számára látható módon
jelennek meg.
A hozzászólások közzétételével a felhasználó lemond arról, hogy későbbi
időpontban anyagi vagy más jellegű követeléseket támasszon a hozzászólásában
megjelent tartalmak alapján.
A szolgáltató nem vállal felelősséget a hozzászólások tartalmáért; azonban ha
egy hozzászólás sérti a saját vagy más emberek jogos érdekeit vagy a közérdeket,
a szolgáltató indoklás nélkül törölheti azt.
A weboldalon csak valós vélemények kerülnek közzétételre. A vélemények
közzététele előtt a szolgáltató ellenőrzi, hogy az értékelő a megrendelők között
szerepel-e. Ez biztosítja, hogy csak valós vásárlók értékelései és véleményei
jelenjenek meg.
A szolgáltató közzéteszi az összes valódinak bizonyult értékelést.
A termékekhez tartozó értékelések átlagpontszámát a termékhez kapcsolódó
értékelések összegének és a értékelések számának elosztásával határozza meg a
szolgáltató.
A felhasználó kérheti a hozzászólása törlését az adatkezelőnél.
A szolgáltató nem jelenít meg szponzorált értékeléseket a weboldalon.
A szolgáltató felhívja a felhasználó figyelmét, hogy a hozzászólások elküldése
előtt alaposan és körültekintően mérlegelje, hogy mit és hogyan fogalmaz meg,
elkerülve saját vagy mások (beleértve a jogi személyeket vagy szervezeteket is)
érdekeinek sérelmét.
Bármely valós személy személyes adatainak, az általa ismert információknak az
érintett hozzájárulása nélküli közzététele tilos, és annak törlésre kerül,
hacsak az érintett nem hozta nyilvánosságra őket.
A jó ízlést sértő képek tartalmát, gyűlöletkeltő vagy megfélemlítő
hozzászólásokat, valamint olyan linkeket, amelyek az ilyen témával kapcsolatos
weboldalakra mutatnak, tilos közzétenni.
Nem tehető közzé sértő vagy lejárató hozzászólás valódi személyt érintően,
valamint olyan hozzászólás, amely egyértelműen személyhez köthető és sértő
címmel vagy tartalommal rendelkezik. Ha egy felhasználó vagy érintett sérelmezi
a rá vonatkozó hozzászólást, kérheti annak törlését, még akkor is, ha az nem
felel meg a fent említett feltételeknek.
Moderáció
Szolgáltató a hozzászólásokat előzetesen ellenőrzi és jóváhagyja a közzététel
előtt.
Felhívjuk a felhasználók figyelmét, hogy ha olyan bejegyzést észlelnek, amelyük
szerint sérti a jelen szabályzat és alapelvek valamelyik pontját, vagy mások
jogait, érdekeit, esetleg bűncselekmény gyanúját kelti, vagy akadályozza a
kulturált információcserét, jelezzék azt a szolgáltatónak elektronikus levélben.
A szolgáltató törölheti, vagy kérésre törölheti a weboldalon megjelenő jogsértő
hozzászólásokat. Ilyen hozzászólások lehetnek, amelyek:
sértik a szolgáltató vagy mások jogait vagy érdekeit,
tartalmuk jogszabályba vagy a jelen feltételekbe ütközik. A szolgáltató nem
szerkeszti vagy részben sem törli az egyes hozzászólásokat; vagy változatlan
formában meghagyja azokat, vagy teljes egészében törli őket.
A folyamatosság és olvashatóság érdekében a jelen szabályzatba ütköző, tehát
törlendő bejegyzésekkel együtt a rájuk adott válaszok is törlésre kerülhetnek.
A felhasználó értesítés nélkül törölhető:
jogsértő bejegyzések. Jogsértőnek számít minden olyan bejegyzés, amely a
közzétételének időpontjában érvényes magyar jogszabályokba ütközik, vagy amely
bűncselekményre vagy egyéb jogsértésekre hív fel, arra jelentkezik, beleegyezést
mutat, vagy akár megegyezést tartalmaz, és amely mások jogait vagy jogos
érdekeit sérti.
obszcén, agresszív vagy fenyegető hangnemű, valamint kötözködő, rosszindulatú
hozzászólások vagy más bejegyzések, kivéve, ha köznyugalmat vagy közerkölcsöt
nem sértő módon megfogalmazott szakmai kritikát tartalmaznak. Az ilyen
tartalmakat az önállóan mérlegeli a szolgáltató, és a felhasználónak
tiszteletben kell tartania és elfogadnia a szolgáltató döntését. Az ilyen
moderálási szabályokba ütköző kifejezések kicsillagozva jelenhetnek meg a
hozzászólásokban.
olyan hozzászólások és bejegyzések, amelyek egyes felhasználókat lejáratnak,
vagy egyértelműen obszcén, bántó, sértő vagy gyalázkodó módon nyilvánítanak
véleményt róluk.
olyan bejegyzések, amelyek a moderációval, szerkesztéssel, szerkesztőkkel vagy
moderátorokkal foglalkoznak, és a kifejezetten erre a célra létrehozott
rovatokon kívül esnek. Ilyen témákkal kapcsolatban kérjük, írjon e-mailt az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
címre.
Politikai vonatkozású bejegyzések. A szakmai kritika
nem minősül politizálásnak. A szolgáltató önállóan dönt az ilyen esetekben, és a
felhasználónak tiszteletben kell tartania és elfogadnia a szolgáltató döntését.
A jó ízlést sértő képeket tartalmazó, gyűlöletkeltésre, megfélemlítésre alkalmas
bejegyzések, valamint az ilyen témájú weboldalakra mutató linkek.
Az ismételt kérdések, amelyek szándékosan többszörösen szerepelnek a fórumon,
még akkor is, ha különböző témákban vagy ugyanazon témán belül fordulnak elő.
Ebben az esetben az összes adott kérdéssel kapcsolatos bejegyzés törlésre kerül.
Ha az ismétlés nem szándékos (például informatikai hiba miatt történik), akkor
egy bejegyzés meghagyásra kerül, de a többi törlésre kerül.
Témaromboló bejegyzések, amelyek szándékosan zavarják és akadályozzák a
kulturált és folyamatos társalgást, vagy nem kapcsolódnak a témához.
Technikai eszközökkel elkövetett rombolást: olyan hivatkozások beillesztését,
amelyek kárt okozhatnak a felhasználó internetelérését biztosító eszközben;
meghibásodott HTML-kódokat; Javát; szándékos elárasztást; automatikusan induló
fájlletöltéseket és minden olyan beavatkozást, amely akadályozza a webhely
rendeltetésszerű használatát, vagy veszélyezteti a felhasználók informatikai
eszközeit.
Mások bejegyzéseinek ismétlése, más oldalakról származó cikkek (vagy részek)
kommentár nélküli bemásolása, amelyek bizonyíthatóan nem a felhasználó saját
szellemi termékei.
Ismétlés („flood”): ha nem szándékos (azaz véletlen) az ismétlés, egy bejegyzés
meghagyása mellett a többi példány törlésre kerül. Szándékos ismétlésnek számít,
ha valaki ugyanazt a hozzászólást több alkalommal helyezi el különböző
hozzászólásokban.
Bármely felhasználó valós adatainak közzététele, kivéve, ha az érintett személy
saját magára vonatkozó adatokat tesz közzé.
Törölt hozzászólás (részleges vagy teljes) visszamásolása, valamint törölt,
összevont vagy áthelyezett témák újraindítása.
Nyílt vagy álnévvel végzett reklámozás tartalmazó hozzászólások.
Letiltás: A moderátorok jogosultak korlátozni az olyan
felhasználó jogait, akik jogsértő módon vagy súlyosan megsértik a jelen
szabályzatot, szándékosan vagy ismétlődően akadályozzák a kulturált társalgást.
Ezen felhasználók letilthatók a fórumról. A tiltás lehet ideiglenes vagy
végleges, és részleges vagy teljes körű. Gyakori tiltási időtartamok: egy hét,
egy hónap, végleges, attól függően, hogy az adott felhasználó első alkalommal
vagy visszaesőként sérti meg a szabályzatot és az alapelveket.
A tiltási időtartamok nem követik szigorúan az említett sorrendet; ha a
moderátorok úgy ítélik meg, azonnali hatállyal alkalmazhatják a legsúlyosabb
következményt, vagy akár átugorhatnak köztes tartományokat is.
Súlyos esetekben az érintett felhasználó véglegesen letiltható, és az összes
korábban közzétett hozzászólása törölhető.
Amennyiben valaki megtévesztő módon hozzászól egy már meglévő név alatt, vagy
ilyen próbálkozást tesz, illetve ha valaki jogtalanul használ történelmi
személyek vagy kortárs közéleti szereplők nevét, valamint más jogokkal védett
neveket, a moderátorok az összes jogot megvonhatják, és törölhetik a
bejegyzéseket.
A letiltott vagy a moderálók által törölt hozzászólások visszaállítása vagy
idézése szintén a jogok megvonásával jár.
Szellemi tulajdon
A másik hozzászólásában megjelenő tartalmakat, mint pl. művek, alkotások,
tudományos vagy egyéb szellemi teljesítményeket, csak a jogosult (saját
tartalmat közzétevő, szerző) előzetes engedélyével szabad felhasználni.
Felelősség
A weboldalon közölt információk a weboldalt látogató felhasználók tájékoztatását
szolgálják, és semmilyen módon nem kötelezik a szolgáltatót. A weboldalon közölt
bármely információ nem tekintendő szerződéses ajánlatnak vagy elfogadásnak, és
nem minősül jogi vagy szakmai tanácsadásnak.
A hozzászólásokért és bejegyzésekért a szerzők felelősek, és a szolgáltatónak
nincs felelőssége azért, amiért írtak.
A cikkekre, hozzászólásokra és kapcsolatfelvételre vonatkozó egyéb
szabályok
A weboldalon megjelent cikkeket az szerzői jogok védelmezik, és azokat csak az
engedéllyel rendelkező szerzők előzetes engedélyével lehet felhasználni, idézni,
vagy megosztani.
Ezek a szabályok vonatkoznak a hozzászólásokra is, amelyek tartalmára ezek az
előírások alkalmazandók.
Ha egy felhasználó találkozik egy olyan hozzászólással, amelyük szerint
megsérti a jelen feltételek szabályait, vagy sérti az adatvédelmi,
fogyasztóvédelmi vagy más törvényeket, kérjük, jelezze ezt e-mailben az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
címen.
Felelősség kizárása
A szolgáltatót nem terheli szerződéskötési kötelezettség a jogszabályok
alapján. A szolgáltató szabadon dönthet a felhasználó megrendelésének
elfogadásáról vagy visszautasításáról. A szolgáltató nem vállal felelősséget az
ebből eredő károkért.
A szolgáltató nem garantálja, hogy a termék megfelel a felhasználó által
tervezett célra, hacsak a felhasználó nem egyeztetett erről a szolgáltatóval a
szerződéskötés előtt, és nem erősítette meg a szolgáltató. A termék leírásában
és útmutatójában szereplő információk irányadók, de a konkrét felhasználásból
adódó eltérések miatt a szolgáltató nem vállal felelősséget.
A szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal közvetlen vagy közvetett
károkért, amelyek a weboldal rosszhiszemű felhasználásából vagy az
internetszolgáltató hibájából erednek. A szolgáltató nem felelős technikai
problémákért, például elektromos vagy számítógépes hálózati kiesésekért. Mivel
az internet nyílt hálózat, nem biztonságos, a szolgáltató nem vállal
felelősséget az elektronikus kommunikációban előforduló hibákért és problémákért.
A szolgáltató bármikor megszüntetheti a weboldal használatát a
felhasználók számára indoklás nélkül. Ebben az esetben a már leadott
megrendeléseket teljesítik, de más következményekért a szolgáltató nem vállal
felelősséget.
A szolgáltató kizárja a felelősségét a felhasználó által tévesen vagy
pontatlanul megadott adatokkal összefüggő késésekért vagy más problémákért,
hibákért, valamint az ebből eredő károkért.
A weboldalon található külső hivatkozások által letölthető tartalom nem a
szolgáltató irányítása alatt áll. Ha a tartalom tulajdonosa azt kéri, a
szolgáltató eltávolíthatja vagy módosíthatja a hivatkozást. A letöltött
tartalomért felelős a felhasználó, és a szolgáltató nem vállal felelősséget
ezekért a tartalmakért.
Egyéb rendelkezések
A szolgáltató fenntartja magának a jogot a weboldalon található
tartalmakra vonatkozó jogi védelemre és a weboldal használatára vonatkozó
szabályokra, ezek érvényesítésére és módosítására a böngésző felhasználók
esetében is. A változásokról tájékoztatás a weboldalon közzétett jogi
nyilatkozatban, a jelen ÁSZF-ben és a további tájékoztató dokumentumokban érhető
el.
A szerződő felek kijelentik, hogy jelen szerződés feltételei szerint,
jóhiszeműség és tisztesség elveinek megfelelően, kölcsönösen együttműködve
járnak el a jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során.
Adatkezelés, adatvédelem
Az adatkezelésről és adatvédelemről a "Adatkezelési tájékoztató" és a "Sütik
alkalmazásának tájékoztatója" című dokumentumok adnak tájékoztatást.
Szerződési feltételek módosítása
A szolgáltató fenntartja magának a jogot egyoldalúan módosítani a
szerződési feltételeket előzetes bejelentés vagy külön értesítés nélkül.
A megrendelésekre alkalmazandó szerződési feltételek mindig a végleges
megerősítéshez csatolt szerződési feltételek.
Alkalmazandó jog
Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a
következő jogszabályok rendelkezési irányadók:
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye
alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK
és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
- a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális
tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló
szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet,
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvény,
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet,
- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
szóló 2008. évi XLVII. törvény
- és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
szóló 2008. évi XLVIII. törvény.
Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések
tekintetében a következő jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni:
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye
alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK
és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális
tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló
szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet,
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvény,
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet,
a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló
2008. évi XLVII. törvény,
a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló
2008. évi XLVIII. törvény.
A Felhasználó panaszát, amely a Szolgáltató által
közvetlen kapcsolatban álló személy magatartásával, tevékenységével vagy
mulasztásával, valamint az áru minőségével kapcsolatos, levélben, telefonon és
e-mailben is el tudja juttatni a Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken:
Cégjegyzékszám: 24816191 - C 176911/MSPH Prágai Városi Bíróság Adószám:
CZ24816191 Székhely: 14000 Praha, Jaurisova 515/4 Üzleti tevékenység helye:
14000 Praha, Jaurisova 515/4 Telefon: +420 724 937 999 E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Weboldal: https://www.meheszetikellekek.hu/ A Szolgáltató azonnal megvizsgálja a
szóbeli panaszt és szükség szerint azonnal intézkedik. Ha ez nem lehetséges vagy
a Felhasználó nem ért egyet a válasszal, valamint az írásban benyújtott panasz
esetén a Szolgáltató harminc napon belül írásban válaszol az érdemi, igazolható
módon benyújtott panaszra. A Szolgáltató eltekint azonos tartalmú, ismételt
panaszok és azonosíthatatlan személyek által benyújtott panaszok kivizsgálásától.
Ha a Felhasználó nem ért egyet a Szolgáltató intézkedéseivel vagy azonnali
kivizsgálás nem lehetséges, a Szolgáltató köteles azonnal jegyzőkönyvet felvenni
a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, és a felvételről másolati
példányt személyesen átadni a Felhasználónak személyes panasz esetén, telefonon
vagy e-mailben közölt panasz esetén pedig az írásbeli válasszal együtt
megküldeni azt. A Felhasználó telefonon vagy e-mailben benyújtott panaszát
egyedi azonosítóval kell ellátni. Ha a Felhasználó panasza elutasításra kerül, a
Szolgáltató köteles indokolni az elutasítást. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell
a következőket:
a Felhasználó nevét és címét,
a panasz benyújtásának helyét, idejét és módját,
a Felhasználó részletes panaszleírását, a bemutatott dokumentumok és egyéb
bizonyítékok jegyzékét,
a Szolgáltató álláspontját a Felhasználó panaszával kapcsolatban, ha az azonnali
kivizsgálás lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvételét végző személy nevét és - a telefonon vagy e-mailben
közölt szóbeli panasz kivételével - a Felhasználó aláírását,
a jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét,
a telefonon vagy e-mailben közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi
azonosítóját.
A vállalkozásnak a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolatát három évig meg kell őriznie, és szükség esetén azt az ellenőrző hatóságoknak be kell mutatnia. Amennyiben a Szolgáltató elutasítja a Felhasználó panaszát, köteles írásban tájékoztatni a Felhasználót arról, hogy mely hatóság vagy békéltető testület előtt kezdeményezheti panaszát. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság és a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület elérhetőségeit, valamint a levelezési címet. Emellett tájékoztatni kell arról is, hogy a vállalkozás békéltető testületi eljárást kezdeményez-e a fogyasztói jogviták rendezésére. Ha a Felhasználó és a Szolgáltató közötti fogyasztói jogvita nem oldódik meg, a Felhasználó a következő szervekhez fordulhat.
Békéltető testület igénybevétele A Felhasználó (fogyasztó) kérheti a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, valamint a szerződéskötés és teljesítés közötti viták rendezésével kapcsolatos békéltető testület díjmentes eljárását. Ha a fogyasztó Magyarországon lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor illetékes a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.
A választ a szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető
testülethez történő fordulásra vonatkozó információt elhelyezzük a 19.5. pont
megfelelő szakaszában.
Amennyiben a Fogyasztónak Magyarországon nincs lakóhelye vagy tartózkodási helye,
az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos határon
átnyúló fogyasztói és kereskedői jogviták esetén a Budapesti Kereskedelmi és
Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület felelős. A Budapesti
Békéltető Testület a következő elérhetőségeken érhető el:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető
Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefon: +36 1 488 2131 E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Webhely: https://bekeltet.bkik.hu/
Az egyeztető testület az önálló testület, amely a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarákkal együttműködve működik. Hatásköre a fogyasztói jogviták rendezése az igazságügyi eljárásokon kívül: ennek érdekében megpróbálja megteremteni az egyezséget, és ha ez sikertelen, akkor döntést hoz az ügyben annak érdekében, hogy a fogyasztói jogokat egyszerűen, gyorsan, hatékonyan és költségtakarékosan érvényesíthessék.
Az egyeztető testület tanácsot ad a fogyasztónak vagy a vállalkozásnak a fogyasztói jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatban, ha azt kérik.
Ha a Felhasználó az Európai Unióban lakik, panaszával kapcsolatban az online vitarendezési eszközt veheti igénybe az Európai Bizottság alábbi weboldalán.
Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja
Weboldal: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Az Európai Unió az online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban panaszt előterjeszteni kívánó fogyasztók számára hozta létre ezt az internetes platformot, és előírja, hogy kérjék egy semleges harmadik fél (vitarendezési testület) bevonását a panasz kezelésébe.
Az online vitarendezési platformról és annak használatáról további információkat a fenti linken található weboldalon található.
A Felhasználó reklamációjával, Szolgáltató (tagja, alkalmazottja) vagy az
érdekében vagy javára eljáró személy magatartásával, tevékenységével vagy
mulasztásával, a szolgáltatás minőségével, felelősségre vonásra vonatkozó
panaszával a lakóhelye szerint illetékes megyei kormányhivatalhoz, mint
fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhat. A területileg illetékes
kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
oldalon.
Felhasználó panaszával a Szolgáltató székhelye szerinti fogyasztóvédelmi
hatósághoz is fordulhat:
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és
Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. Postacím: 6000 Kecskemét, Szent
István krt. 19/A. Telefon: +36 76 795 710 E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Weboldal:
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Jogérvényesítés bírósági úton
A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges
vitás kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a
legkevesebb költséggel rendezzék. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a
Felhasználó a pertárgy értékétől függően a lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerinti járásbíróságokon vagy törvényszékeken, valamint a Szolgáltató székhelye
szerinti Bajai Járásbíróságon vagy Kecskeméti Törvényszéken is megindíthatja a
pert.
Képviseleti kereset Az arra feljogosított
szervezetek képviseleti kereseteket indíthatnak azokkal a vállalkozásokkal
szemben, amelyek megsértik az uniós és a magyar fogyasztóvédelmi jogot. A
szervezetek kérhetik a bíróságtól a fogyasztókat érintő jogsértő magatartás
megszüntetését, megtiltását, a jogsérelem orvoslását, kártérítést, kijavítást
vagy akár árleszállítást is. A fogyasztó a bejelentésével közvetlenül nem
indíthat és általában nem is kezdeményezhet képviseleti keresetet. Kivétel ez
alól az ügyészség, akihez kérelmet nyújthat be, melyben kezdeményezheti, hogy az
ügyészség fontolja meg a képviseleti kereset benyújtását. A fogyasztóvédelemmel
kapcsolatos feladatokat a Főügyészségek látják el, elérhetőségük itt található:
http://ugyeszseg.hu/ugyeszsegek/fougyeszsegek/ A képviseleti keresetet a
közérdekvédelmi ügyész indítja meg, de azt bárki kezdeményezheti az ügyészségen.
A kezdeményezés minden fogyasztó számára ingyenes. Az ügyész dönt a képviseleti
kereset benyújtásáról, és akkor fordul bírósághoz, ha annak törvényi feltételei
fennállnak. Az ügyész a képviseleti keresetet nem az egyéni fogyasztó (bejelentő)
érdekében indítja meg, hanem minden olyan személy érdekében, akit a jogsértés
érint vagy érinthet. A fogyasztói érdekeket a bíróság előtt a közérdekvédelmi
ügyész képviseli, a fogyasztók személyesen nem vesznek részt a perben, így nem
kell jogi képviseletet biztosítani számukra, és perköltség sem terheli őket.
És további meghatalmazott szervezetek hivatalos eljárások
során, az őket érintő fogyasztói jelzések alapján és hatósági ellenőrzések útján
értesülnek azokról az tevékenységekről, amelyek megsértik a fogyasztói érdeket,
és amelyekkel szemben saját hatáskörben képviseleti keresetet is indíthatnak.
A képviseleti kereseteket az adott jogosult meghatalmazott szervezet honlapján
közzéteszik. Az engedélyezett szervezetek jegyzéke itt érhető el.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogérvényesítés A Felhasználó
jogérvényesítési lehetőségeit a szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója szerint,
valamint bírósági úton az Országos Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz
fordulva gyakorolhatja:
Országos Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság Cím: 1055 Budapest, Falk
Miksa utca 9-11. Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9. Telefon: +36 1 391 1400 Fax:
+36 1 391 1410 E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Webhely: http://www.naih.hu/
Ha a felhasználó bírósági úton tesz panaszt, a per az érintett felhasználó
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti bíróság előtt is megindítható, mivel
a per elbírálása a bíróság hatáskörébe tartozik.